کد خبر ۳۵۶۹۵ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) مطرح شد؛

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: تسلط به زبان‌های روز دنیا برای طلاب ضروری است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: در روایتی امام صادق (ع) می‌فرمایند که علم و دانش از قم صادر خواهد شد که قطعاً این کار با تکیه بر زبان فارسی میسر نیست و تسلط به زبان‌های روز دنیا برای طلاب ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) در منطقه پردیسان قم،گفت: با توجه به اهمیت انتشار علوم اسلامی به کشورهای دیگر، آشنایی طلاب به زبان‌های روز دنیا ضرورت دارد.


یکی از مراجع تقلید با اشاره به جنبه‌های فرهنگی و علمی اسلام گفت: روایات و احادیث معصومین و پیامبر اسلامی گواه این مطلب است.

وی با اشاره به تأسیس نخستین حوزه علمیه توسط پیامبر اسلام (ص)، نگاه اسلام به مسئله جهاد، علم‌اندوزی و تفقه در دین را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نسبت به جهاد در اسلام از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و آیات و روایاتی که پیامبر گرامی اسلام برخی مسلمانان را از جهاد منع کرده و به فراگیری احکام و اصول دین تشویق کرده‌اند، نشان دهنده این مطلب است.

این مرجع تقلید توجه ویژه به مسئله توسعه و تجهیز حوزه‌های علمیه را یادآور شد و افزود: امروز هم همانند گذشته همراه با توجه به مسائل و دغدغه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید ساخت حوزه‌های علمیه هم مورد توجه قرار گیرد.

وی وجود حوزه‌های علمیه در مناطق مختلف در کاهش فساد و معضلات اجتماعی را مؤثر دانست و تصریح کرد: مواردی که ائمه جمعه مکرراً مطرح می‌کنند از حوزه‌های علمیه و به وسیله آن‌ها نهادینه می‌شود و توجه ائمه جمعه باید به مسئله توسعه حوزه‌های علمیه باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی حضور خیران در ساخت، توسعه و تجهیز حوزه‌های علمیه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه منطقه پردیسان هم منطقه ای مذهبی، علمی و فرهنگی است و طلاب و مشتاقان علوم دینی بسیاری در این منطقه زندگی می‌کنند ساخت حوزه در آن بسیار مهم بود.

وی لزوم توجه به زبان آموزی در حوزه‌های علمیه را یادآور شد و افزود: در روایتی امام صادق (ع) می‌فرمایند که علم و دانش از قم صادر خواهد شد که قطعاً این کار با تکیه بر زبان فارسی میسر نیست و تسلط به زبان‌های روز دنیا برای طلاب ضروری است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com