کد خبر ۳۵۷۵۱ انتشار : ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۳

شیوه‌های پاسخگویی در خیمه‌های معرفت کاملا دگرگون شده‌اند/ به روز رسانی محتوای فرهنگی در طرح آرامش بهاری

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: شیوه‌های پاسخگویی به احکام شرعی در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری نوروز 95 کاملا به روزرسانی و دگرگون شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام علی عزیزی با اشاره به فعالیت یکصد مبلغ روحانی در طرح آرامش بهاری نوروز 95 استان قم اظهار کرد: 80 نفر از این مبلغان اعزامی و 20 نفر هم جزو روحانیون مستقر در بقاع متبرکه هستند.

وی افزود: 32 پایگاه توسط اداره کل اوقاف قم راه‌اندازی شده که در 20 پایگاه، نماز جماعت برپا می‌شود و غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی آنها در طول سال فعال است، این مبلغان در طول برگزاری طرح آرامش بهاری نیز با اداره کل اوقاف همکاری می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه آسیب‌شناسی جامعی درباره طرح آرامش بهاری طی سال‌های گذشته صورت گرفته است گفت: این کار در دو بخش نرم‌افزاری و محتوایی صورت گرفته به این ترتیب که به عنوان مثال در بحث پاسخگویی به مسائل شرعی، شیوه‌های جوابگویی کاملا تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته مبلغان روحانی در غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی، به سوالات مخاطبان در مورد احکام جواب می‌دادند ولی در حال حاضر این شیوه کاملا دگرگون شده به این نحو که به وسیله پرسشنامه‌های از پیش تدوین شده، ابتدا سطح اطلاعات مخاطبان سنجیده می‌شود سپس متناسب با نیاز آنها، اطلاعات لازم ارائه خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: پاسخ به مسائل شرعی در قالب مسابقاتی ویژه گروه‌های سنی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و برای تشویق آنها به یافتن جواب‌های صحیح، جوایز ارزنده‌ای هم در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: محتوایی که در طرح آرامش بهاری نوروز 95 در غرفه‌های چند رسانه‌ای ارائه می‌شود هم کاملا به روز رسانی شده و به عنوان مثال، تمام کلیپ‌هایی که در جشنواره عمار سال جاری به نمایش درآمدند مورد بازبینی قرار گرفتند و برخی از آنها برای ارائه در خیمه‌های معرفت انتخاب شده‌اند؛ اقتصاد مقاومتی، تبلیغ صحیح دین و سبک زندگی از جمله موضوعات این کلیپ‌ها هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com