کد خبر ۳۵۷۵۲ انتشار : ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵

برگزاری دو وعده نماز جماعت در پنج امامزاده در ایام نوروز

مسئول فرهنگی آستان مقدس پنج امامزاده گفت: در طول برگزاری طرح آرامش بهاری، نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام زهراپور با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه قم طی ایام نوروز امسال اظهار کرد: در آستان مقدس پنج امامزاده قم نیز خیمه معرفتی با دو غرفه برپا شده است.

وی افزود: این خیمه معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان و پاسخگویی به مسائل و احکام شرعی است و مبلغان اوقاف در آن حضور دارند.

مسئول فرهنگی آستان مقدس پنج امامزاده با بیان اینکه در طول ایام تعطیلات نوروز، دو وعده نماز جماعت در این بقعه متبرکه برگزار خواهد شد گفت: زائران و مسافران نوروزی می‌توانند هر روز در نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا این بقعه متبرکه شرکت کنند.

گفتنی است آستان مقدس پنج امامزاده مدفن پنج تن از نوادگان ائمه اطهار(ع) یعنی سید ناصرالدین محمد، سیدهادی، سیدمهدی، سیدجعفر و سکینه خاتون است که بزرگ آنها سید ناصرالدین محمد با 12 واسطه بنابر نقل مشهور علمای انساب از طریق عبدالله باهر به امام سجاد(ع) می‌رسد.

این بقعه متبرکه در نزدیکی مسجد مقدس جمکران، بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین، خیابان پنج امامزاده واقع است و بنای اولیه آن به قرن هفتم هجری باز می‌گردد که در طول دوره‌های بعد، بارها مرمت و بازسازی شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com