کد خبر ۳۶۰۰۶ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد

ارائه خدمات امدادی اورژانس قم به حدود 1500 مجروح

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: در حوادث نوروزی هزار و 470 نفر در سطح شهر و در جاده‌ها مجروح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم،رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عملکرد اورژانس 115در نوروز امسال را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با وجود تمام هشدارهایی که از سوی مسئولان جاده‌ای مبنی بر ضرورت رعایت مقررات رانندگی و احتیاط داده می‌شود باز هم شاهد حوادث ناگوار رانندگی در شهر و جاده‌ها بودیم.

وی با اشاره به آمار تصادفات شهر و جاده در این ایام گفت: هزار و 164 تصادف در شهر و جاده رخ داد که از این شمار 910 تصادف شهری رخ داد که هزار و 30 مجروح با درجات مختلف برجای گذاشت که با حضور عوامل درمانی اورژانس 115 به صورت پیش بیمارستانی خدمات دریافت کردند و آن گروه از مجروحان که نیاز به بستری شدن داشتند به صورت ویژه به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه در نخستین روزهای سال جاری 254 تصادف جاده‌ای به وقوع پیوست گفت: این تصادفات 442 مجروح به دنبال داشت که بیشترین دلایل این تصادفات بنا به گفته مسئولان جاده‌ای بی‌احتیاطی و خواب آلودگی بود.

حسنی شمار فوتی‌های حوادث ترافیکی نوروز امسال را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: چهار نفر از شمار مجروحان یاد شده در این حوادث، سر صحنه تصادف و یا در مسیر انتقال به مراکز درمانی جان سپردند.

وی با اشاره به کاهش شمار کسانی که در حوادث جاده‌ای در قم فوت شدند عنوان کرد: سال گذشته 11 نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در زمان مشابه فوت کردند که امسال با کاهش روبه‌رو بودیم که امیدواریم در سال‌های آینده این رقم به صفر برسد.

رئیس مرکز مدیریت حواث و فوریت‌های پزشکی استان قم، جاده‌هایی که تصادفات منجر به فوت در آن رخ داد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در جاده‌های کهک، سلفچگان، اتوبان قم – تهران و جعفریه، حوادث منجر به فوت رخ داد.

وی با اشاره به انتقال برخی مجروحان بدحال با بالگرد به مراکز درمانی گفت: در نخستین روزهای سال جاری 11سورتی پرواز در مدت زمان 480 دقیقه صورت گرفت که 41 مجروح بدحال به مراکز درمانی منتقل شدند.

حسنی با اشاره به بیشترین مجروحان در جاده‌های قم، تصریح کرد: محورهای اتوبان قم - تهران با 84 مجروح،‌ قم - نیزار با 54 مجروح و قم - جعفریه با 47 مجروح بیشترین مجروحان حوادث جاده‌ای را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند.

وی حوادث شاخصی که در این مدت به‌وقوع پیوست را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو تصادف 13 فروردین در جاده نیزار با 25 مجروح، حریق کامیون به‌دلیل استفاده از گاز پیک‌نیک که منجر به سوختگی 6 نفر از اعضای یک خانواده در جمکران شد، انفجار گاز در خیابان اراک که مصدوم شدن 11 نفر را به دنبال داشت و یک نفر نیز فوت کرد از جمله حوادث شاخص این ایام بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین مسمومیت 21 نفر با گاز co،‌ انجام 3 هزار و 593 ماموریت غیر تصادف اعم قلبی، تنفسی،‌ سوختگی، مسمومیت، سقوط، زایمان و... را از دیگر اقدامات اورژانس 115 در این ایام برشمرد و گفت: بیش از 70 مورد ماموریت اورژانسی فقط در مسجد مقدس جمکران و مسیرهای منتهی به جمکران انجام شد که 11 مورد آن تصادف بود.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین پرسنل اورژانس به بیش از 200 نفر نیز خدمات درمانی سرپایی غیر اورژانسی در جمکران ارائه کردند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com