کد خبر ۳۶۱۱۳ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۵
آیت‌الله نوری همدانی:

علما باید مقابل جنایات داعش و استکبار قیام کنند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان این که در دنیای کنونی استکبار، داعش و بوکوحرام در حال جنایت هستند و هزینه در این راه فراوان است تاکید کرد: باید علما قیام کرده و با قلم و بیان، علم خود را ظاهر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم فقهی بوده که از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه طلاب باید قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه  این دعاها را به این طریق تالیف نکرده بودند، نمی‌‌دانستیم به چه طریقی با خدا صحبت کنیم، استفاده از دعا یکی از نیازهای موحدان است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در شرایط زندگی مجبور هستم، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم، تا اسلام حفظ شود، اگر به این امر دقت نشود، دشمنان سعی می‌کنند اسلام را از کار بیندازند.

وی یادآور شد:‌ اگر برای حفظ اسلام تلاش نشود، دشمنان می‌گویند دین از سیاست جدا است، ایرادات و تهمت‌هایی به اسلام وارد می‌کنند، بنابراین باید همه در مسیر حفظ اسلام تلاش کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه در هر مکانی ظلم وجود داشته باشد، باید با آنها مبارزه کنیم، گفت: این وظایف برای کل مسلمانان در سطح جهان وجود دارد، صداقت، عدالت و درستی باید در کل جهان باشد و در برابر ترک معروف، باید امر به معروف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر هر مسلمانی واجب است همانطوری که نماز را می‌آموزد، سیاست را نیز بیاموزد، باید در نظر داشت مسئله ولایت فقیه و سیاست اسلامی در امور فرهنگی و اقتصادی مهم است و مردم باید سیاست را بدانند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه معروف‌هایی وجود دارد که بر اشخاص خاصی واجب است گفت: به عنوان مثال علما در این زمینه مسئولیت دارند زیرا مردم علما را جانشین پیامبر اکرم(ص) و امام می‌دانند، اگر منکری به وجود آید، مردم انتظار دارند، علما سخن بگویند.

وی خاطرنشان کرد: بر علما لازم است اگر بدعتی به وجود آمد، علم خود را اظهار و بیان کنند، اکنون در دنیای کنونی استکبار، داعش و بوکوحرام در حال جنایت هستند و هزینه در این راه فراوان است، در این بخش باید علما قیام کرده و با قلم و بیان، علم خود را ظاهر کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: علما وظیفه سنگینی دارند، علما نباید علم خود را کتمان کنند، اگر مسلمانان امر به معروف و نهی نکنند و با یکدیگر  ارتباط نداشته باشند، فتنه و فساد در سطح زمین به وجود می‌آید.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com