کد خبر ۳۶۱۳۴ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم خبر داد

انهدام باند جاعلان کارت‌های معاینه فنی در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از انهدام باند جاعلان کارت‌های معاینه فنی خبر داد و گفت: متهمان روزانه تا 100 عدد کارت جعلی معاینه فنی صادر می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد کرمی اظهار کرد: در پی وصول نیابت قضایی از سوی شعبه جزایی بخش کهریزک مبنی بر جعل کارت معاینه فنی خودروهای سبک، بلافاصله موضوع توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با انجام تحقیقات جامع و اقدامات پلیسی مخفیگاه متهمان شناسایی و در عملیات غافلگیرانه چهار نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در بازرسی از خودروهای این افراد بیش از 100 عدد کارت معاینه فنی جعلی به همراه برچسب جعلی برای نصب بر روی شیشه خودرو که به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان در تحقیقات مأموران اذعان کردند در مدت 6 ماه از فعالیت مجرمانه خود اقدام به جعل و توزیع کارت‌های مذکور در سطح کشور کرده و روزانه 50 تا 100 عدد کارت جعلی هر کدام را به مبلغ 550هزار ریال توزیع می‌کردند.

کرمی گفت: کارت‌ها و برچسب‌های مکشوفه با ظرافت خاص دقیق با نصب‌هولوگرام جعل شده به طوری که از نمونه مهرهای یکی از شهرهای همجوار سوء استفاده شده است.

وی افزود: پس از تفهیم اتهام متهمان با قرار قانونی بازداشت و روانه استان تهران شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم بیان کرد: از آنجا که صدور کارت جعلی معاینه فنی خودرو خطرات و صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری را به دلیل نقص فنی برخی خودروها به دنبال خواهد داشت می‌طلبد مسئولان امر تمهیدات ویژه ای در خصوص افزایش ضرایب امنیتی آنها در دستور کار قرار دهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com