کد خبر ۳۶۲۱۴ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
امام جمعه قم:

اسلام در تبلیغ دین تدافعی عمل نمی‌کند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: اسلام در تبلیغ دین، تهاجمی عمل می‌کند و نه تدافعی، اما باید با گفتار نرم با فرهنگ خدایی به سمت فرهنگ طاغوت و جاهلیت هجمه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) استان خراسان شمالی، طلبگی را یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند برشمرد و اظهار کرد: افتخار طلبگی که خداوند به شما مرحمت کرده است را باید قدر بدانید و باید پاسخگوی این نعمت باشید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان اینکه نعمت طلبگی عمقی دارد که غیر قابل دستیابی است، ادامه داد: این موضوع نباید مانعی برای فکر کردن به این نعمت باشد، مانند دریا که بسیار عمیق است، ولی می‌توان به حد توان و حتی بدون ورود به عمق آن درباره این اعماق شگفت‌انگیز فکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه هرکس برای ادای وظیفه و امرار معاش خود به پیشه‌ای مشغول است، خطاب به طلاب جوان تصریح کرد: آنچه شما برگزیدید، کسوتی است که به شما عنایت شده و به قول آیت‌الله ستوده نعمتی است که هر روز پای سخن ائمه می‌نشینیم و قال الباقر و قال الصادق(ع) می‌گوییم و باید از این بابت خداوند را شاکر باشیم.

سعیدی با اشاره به اینکه هیچ شغل و منصب دیگری در روایات به اندازه کسوتی که شما در آن هستید غایتی مانند ورثة الانبیا و نیابت امام زمان(عج) ندارد، خاطرنشان کرد: یک بازاری، یک خانم خانه دار، یک کارمند، مهندس، کشاورز و یا هر شغل دیگری در نهایت نمی‌تواند به اندازه یک طلبه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه اسلام در تبلیغ دین، تهاجمی عمل می‌کند و نه تدافعی گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرماید «اذهب الی فرعون» این تعبیر به معنای تهاجم است، اما با قول نرم که باید با فرهنگ خدایی به سمت فرهنگ طاغوت و جاهلیت هجمه کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com