کد خبر ۳۶۲۴۱ انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
گزارش فارس از صبا و ذوب‌آهن در آستانه هفته بیست‌وهفتم

تساوی صبا و ذوب‌آهن در اصفهان/ دایی بعد از 26 هفته به گل‌محمدی می‌رسد

تیم فوتبال صبای قم در چهاردهمین میهمانی فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم ذوب‌آهن اصفهان صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،دیدارهای هفته دوازدهم از دور برگشت فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از عصر سومین روز اردیبهشت ماه آغاز می‌شود اما نماینده فوتبال استان قم در آخرین روز بازی‌های این هفته یعنی پنجم اردیبهشت به میدان می‌رود.

صبا در هفته بیست و هفتم از پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باید به میهمانی تیم ذوب‌آهن اصفهان برود و به دلیل حضور این تیم اصفهانی در بازی‌های لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا، مجبور است شنبه عازم اصفهان شده و یکشنبه در فولاد شهر برابر این تیم قرار بگیرد، در حالی که صبا بعد از سپری شدن 26 هفته از لیگ پانزدهم در صورت برتری مقابل رقیب اصفهانی خود در امتیازات با این تیم برای نخستین‌بار برابر می‌شود و تیم علی دایی بعد از این تعداد هفته با تیم یحیی گل‌محمدی هم امتیاز خواهد شد.

تیم‌های اول تا پنجم جدول از شانس قهرمانی برخوردار هستند

در حالی که لیگ پانزدهم آرام آرام به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود، هنوز نمی‌توان به طول قطعی قهرمان واقعی لیگ را حدس زد زیرا تیم‌های اول تا پنجم جدول از شانس قهرمانی برخوردار هستند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیز تا رده هشتم شانس وجود دارد.

بر اساس برنامه فدرا‌سیون فوتبال، دیدارهای هفته دوازدهم از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور پیش‌روی 16 تیم لیگ برتری است و لیگ‌ برتری‌ها در هشت مسابقه هفته بیست‌وهفتم از روز جمعه وارد رقابت با یکدیگر می‌شوند در حالی که همه نگاه‌ها به بالای جدول و رقابت داغ پرسپولیس تهران، استقلال‌صنعتی خوزستان، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و نفت تهران برای قهرمانی است.

در این بین مهم‌ترین بازی برای فوتبال‌دوستان قمی، بین تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و صبای قم برگزار خواهد شد و قمی‌ها نگاه ویژ‌ه‌ای به این دیدار دارند تا فوتبالیست‌های صبای قم با عبور از سد ذوب‌آهن اصفهان راه صعود خود به مکان‌های بالای جدول را هموار کند.

صبا در صورت شکست ذوب‌آهن در امتیازات با رقیب اصفهانی مساوی می‌شود

داستان بازی هفته بیست و هفتم بین صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان از این نگاه حائز اهمیت است که ذوب‌آهن اصفهان هم اکنون با کسب سه امتیاز بیشتر از صبا یعنی 39 امتیاز در مکان ششم جدول ایستاده و صبای قم در حال حاضر با 36 امتیاز در مکان هشتم جای دارد.

صبای قم که انگیزه بالایی برای جبران امتیازات هدر رفته و افزایش شانس خود به منظور کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا دارد در صورتی که بتواند شاگردان یحیی گل‌محمدی را در اصفهان مغلوب کند با این تیم از نظر امتیاز مساوی می‌شود.

دیدار تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و صبای قم از هفته دوازدهم نیم‌فصل دوم مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، از ساعت 17:15 دقیقه عصر روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان هم‌اکنون با تیم صدرنشین جدول یعنی پرسپولیس تهران 9 امتیاز اختلاف دارد و در مکان ششم رده‌بندی لیگ برتر ایستاده ولی شاگردان علی دایی در صبای قم دیگر شانسی برای قهرمانی ندارند و با 36 امتیاز هشتم هستند.

یک پیروزی و یک باخت برای صبا در مصاف‌های لیگ چهاردهم با ذوب‌آهن

در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس هم‌اکنون تیم فوتبال پرسپولیس تهران با کسب 48 امتیاز در صدر قرار دارد، استقلال‌صنعتی خوزستان با 47 امتیاز در تعقیب صدرنشین است و استقلال تهران با 45 امتیاز مکان سوم را در اختیار گرفته، ضمن اینکه تیم‌‌های 42 امتیازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در رده‌های چهارم و پنجم هستند و ذوب‌آهن اصفهان با 36 امتیاز رده ششم را در اختیار دارد، گسترش‌فولاد تبریز با 37 امتیاز هفتم است و صبای قم با 36 امتیاز تیم هشتم جدول محسوب می‌شود.

گفتنی است، دیدار صبای قم با ذوب‌آهن اصفهان به عنوان چهاردهمین بازی خارج از خانه صبا در لیگ پانزدهم در حالی در قم برگزار می‌شود که صبا سال گذشته در چارچوب دیداری از هفته نخست لیگ چهاردهم در قم ذوب‌آهن را با گل‌های احمد حسن‌زاده و آمبونو آنگونو آچیه کامرونی در مقابل تک گل محسن مسلمان با حساب دو بر یک شکست داد.

در دیدار برگشت دو تیم صبای قم و ذوب‌آهن اصفهان که در هفته شانزدهم در فولاد شهر اصفهان به انجام رسید، این ذوبی‌ها بودند که با دو گل ابوالقاسم دهنوی و تک گل علی احمدی در مقابل تنها گل مهاجم برزیلی و فعلی خود و بازیکن سابق صبا یعنی مارکو آوریلیو آیوبل سه بر یک پیروز شدند.

منبع:فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com