کد خبر ۳۶۲۶۹ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۳
حجت‌الاسلام ماندگاری:

اعتکاف، ارتباط جوان و روحانیت را تقویت می‌کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمن برنامه‌های متعددی برای تضعیف جایگاه روحانیت و ارتباط با جوانان دارد اما مراسم معنوی اعتکاف ارتباط جوان و روحانیت را تقویت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری عصر امروز در مراسم دعای ام داوود اعتکاف مسجد امام حسن عسکری(س) با اشاره به ظرفیت و جایگاه روحانیت در جامعه اظهار کرد: عمامه روحانیت علامت این است که او می‌خواهد امام امتی شود و این روحانی اگر وظیفه خود را به درستی ایفا کند و نقش انقلابی خود را که مقابله با جهل مردم، ظلم و فساد، استکبار و طاغوت است در جامعه محقق سازد جایگاه اصلی خود را تحقق بخشیده است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه جایگاه ولایتی دارد و باید انقلابی باشد، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد با شکل‌گیری بستر اعتکاف، هیئات، راهیان نور و فرصت‌های نورانی در عالم می‌تواند امت را بیمه کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید دشمن جرأت کند تظاهرات بی بند و باری راه بیندازد و امروز این اتفاق می‌افتد، گفت: اگر ما کوتاهی کنیم دشمن در ضربه زدن کوتاهی نمی‌کند، دشمن نه تنها برای مردم عادی بلکه برای خواص و حتی فرزندان روحانیت برنامه دارد.

وی بر لزوم تقویت جایگاه روحانیت در جامعه تأکید کرد و افزود: در اعتکاف نسل جوان فهمیدند روحانیت مشاور امین و رفیق جوان است و می‌تواند در کمک کردن و حمایت جامعه مفید واقع شود.

ماندگاری اضافه کرد: دشمن جامعه را پر کرده که لباس روحانیت شخصیت جوان را درک نمی‌کند، با جوان خوشرو نیست و مانع لذت دنیای شما می‌شود و نتیجه این شد که نه جوان گوشش نصایح روحانیت را بشنود نه چشمش ببیند.

وی با اشاره به فعالیت 110 شبکه فارسی زبان علیه روحانیون در جهان، گفت: برکت دیگر اعتکاف این است که ارتباط روحانیت و جوان را تقویت کرد.

استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد: همه ما باید به فکر تفسیر و ترویج تظاهرات بندگی اعتکاف باشیم و شرط تداوم این تظاهرات بندگی وجود حوزه انقلابی است، حوزه‌ای که در تهاجم فرهنگی احساس مسئولیت کرده و جهانی فکر کند و در اندیشه تمدن سازی باشد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com