کد خبر ۳۸۱۷۳ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
آیت‌الله مکارم شیرازی:

فضای مجازی به لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد تبدیل شده است/ لزوم آشناکردن جوانان با نهج البلاغه

یکی از مراجع تقلید گفت:‌ اسباب نشر فساد امروزه بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است،‌ بیش از 95 درصد فضای مجازی فاسد است و فضای مجازی به لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار اساتید دروس تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد،‌ در خصوص اهمیت پرداختن به نماز تصریح کرد:‌ ما می‌توانیم از نماز برای تربیت جامعه کمک بگیریم،‌ اگر بتوانیم نماز را در بین نسل جوان جامعه جا بیندازیم، آن‌ها از گناه و فساد در امان خواهند ماند و ما باید برای تبیین ارزش و اهمیت نماز برای جوانان تلاش کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اهمیت آشنایی با قرآن اظهار کرد: ما باید جوانان را با قرآن آشنا کنیم تا آن‌ها روزی حداقل یک صفحه قرآن کریم را با ترجمه بخوانند، حفظ، قرائت و تجوید قرآن کریم خوب است، ولی ماورای این مسائل فهم قرآن است و چنین کاری تأثیر بسیار زیادی روی جوانان دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: ما در طول تاریخ افرادی را داشتیم که یک آیه قرآن کریم آن‌ها را نجات داد، ‌ما جوانان را باید با کتاب نهج‌البلاغه هم آشنا کنیم، این یک کتاب عجیبی است که همه چیز در آن وجود دارد، امام علی(ع) کسی است که در عین یک فرمانده نظامی عالی بودن قانون گذار خوبی هم بود.

مرجع تقلید شیعیان جهان در خصوص کلمات قصار امام علی(ع)‌ تصریح کرد:‌ یکی از حکمت‌های ایشان این است که سبک‌بال شوید تا به قافله سعادت برسید،‌ انسان زمانی در زندگی به مشکل برمی خورد که زندگی‌اش پر زرق و ورق شود،‌ اقتصاد مقاومتی در واقع پرداختن به این حکمت امیرالمؤمنین(ع) است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهداف بعثت پیامبراعظم(ص) اظهار کرد:‌ در قرآن کریم به 10 هدف از بعثت رسول اکرم(ص) اشاره شده است و مهم‌ترین هدف از بعثت ایشان،‌ تعلیم و تربیت بود، هدف انبیای الهی اجبار مردم نبود، ‌بلکه آن‌ها به دنبال تعلیم و تربیت مردم بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ راه پررنگ تر کردن جنبه اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ توجه به مدارس و دانشگاه‌ها است،‌ اگر جنبه اسلامی این نظام کمرنگ شود، مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران هم از بین خواهد رفت.

وی در خصوص فضای مجازی تصریح کرد:‌ اسباب نشر فساد امروزه بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است،‌ بیش از 95 درصد فضای مجازی فاسد است و فضای مجازی به لجن‌زار گندیده‌ای برای فساد تبدیل شده است، اکنون اگر کلمه خدا را در اینترنت جستجو کنیم، صفحات اهانت‌آمیز به خدا و پیامبران برای ما خواهد آمد.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به قدرت فرهنگ اسلامی اظهار کرد:‌ در دنیای امروز اگر کلمه خانواده را در اینترنت جستجو کنیم، صفحات مستهجن برای ما می‌آید، اما ما نباید با دیدن این چیزها ناامید شویم،‌ فرهنگ اسلامی، نیرومند و قوی است و اگر این فرهنگ در جامعه پیاده می‌شود، ما می‌توانیم در برابر فساد بایستیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص جایگاه معلم تصریح کرد: کار شما که در دانشگاه‌ها مسوولیت تعلیم و تربیت را دارید، در واقع ادامه کار پیامبران است و شما باید خدا را شکر کنید که این مسوولیت به دوشتان گذاشته شده و شکرانه این نعمت این است که وظیفه خودتان را انجام بدهید و در شعاع آن اهداف اسلامی را اجرا کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: من از صمیم دل برای شما دعا می‌کنم تا موفق شوید و با ایجاد تحول،‌ جلوی مفاسد را بگیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com