کد خبر ۳۸۳۲۴ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
استاد درس خارج حوزه عنوان کرد

مجالس عزاداری شعبه‌ای از کربلاست/ اربعین بزرگترین مانور مذهبی سیاسی جهان

استاد درس خارج حوزه گفت: پیاده‌روی اربعین که در شرایط پر مخاطره و با تهدیدات تروریستی هر سال با جمعیت بیش از 20 میلیون نفر برگزار می‌شود بزرگترین مانور مذهبی سیاسی جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، حجة‌الاسلام والمسلمین محمد حسن صافی با اشاره به ضرورت و اهمیت تبلیغ دین در اسلام بیان کرد: یکی از افتخارات و امتیازات بزرگ حوزه‌های علمیه، ‌که باید خدا را به خاطر آن شاکر باشیم، آن است که طلاب در ماه محرم، ماه صفر و ماه مبارک رمضان به تبلیغ می‌روند و این بالاترین وظیفه‌ حوزویان و طلاب است و به بیان دیگر باید گفت مسؤولیت مهم همه طلاب امروز همین مسئله تبلیغ است؛ آنهم تبلیغ احکام و مسائل شرعی که مردم بسیار احتیاج دارند.

وی با بیان مواردی از مشکلات و سطح پایین آگاهی مردم از مسائل شرعی و با استشهاد به آیه 122 سوره مبارکه توبه خاطر نشان کرد: وظیفه طلاب در درجه نخست تبلیغ و رساندن احکام و دستورات شرع مقدس آن هم طبق دستور قرآن کریم است که واجب کرده بر کسانی که بیایند و تفقه در دین کنند و این فقه محمد و آل محمد(ص) را به مردم برسانند و مردم نیز منتظرند که این آقایان برگردند و آنان را روشنگری، هدایت و ارشاد کنند. این وظیفه بسیار سنگینی است و اجری که خداوند در برابر این کار قرار داده با هیچ چیزی در دنیا قابل مقایسه نیست.

استاد درس خارج حوزه با نکوهش طلب پول در قبال تبلیغ از جانب مبلغین خطاب به طلاب اظهار کرد: اگر شما وظیفه‌ خودتان را که تبلیغ و بندگی است به نحو احسن انجام دهید، امام حسین(ع) هم مولایی و آقایی خودش را انجام خواهد داد. مگر کریم‌تر از اهل بیت(ع) هم داریم؟ شما وظیفه‌ نوکری خودتان را در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) خوب انجام دهید، مطمئن باشید که آنها هم لطف و عنایت خواهند داشت.

وی ادامه داد: تبلیغ وظیفه‌ بسیار مهمی است که خداوند به شما داده و باید قدردان این نعمت بزرگ باشید و فرقی نمی‌کند یک روستای کوچک باشد یا بزرگ، هرجا می‌خواهد باشد. در احوالات زندگی بعضی‌ها دقت کنید که چه گونه انسانهای بسیار بزرگی که بعضاً فقیه هم بودند و می‌رفتند در یک روستای دور و تبلیغ دین می‌کردند. اینها ارزش دارد که با نیت پاک و همراه با اخلاص برای خدا ‌باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به گسترش فضای مجازی، تهاجم گسترده‌ دشمنان اسلام در این شبکه‌های اجتماعی به دین، مذهب و علیه امام زمان(عج) را مورد اشاره قرار داد و گفت: طلاب و مبلغین باید به حضور مؤثر در این فضا و پاسخ‌گویی به شبهه‌افکنی‌های دشمنان اهل بیت(ع) توجه داشته باشند.

صافی اربعین را بزرگترین مانور مذهبی سیاسی جهان خواند و بیان کرد: هیچ مانوری مانند اربعین نیست نه فقط برای جهان اسلام و نه فقط برای جهان تشیع، بلکه برای تمام جهان، که 20 میلیون جمعیت و بلکه بیشتر چنین تجمع عظیمی را هرسال تجدید کنند آنهم با اینهمه خطرات و حملات تروریستی که ممکن است برای زائران روی دهد. به نظر من سالهای سال کنگره و همایش تشکیل بدهیم و بخواهیم اربعین را برای مردم توجیه کنیم، می‌رسیم به فرمایش امام حسن عسکری(ع)که فرمود،« «علامت مؤمن زیارت اربعین است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ارزش عزاداری برای حضرت سید الشهدا(ع) و مجالس عزاداری را بدانید که شعبه‌ای از کربلا است، اظهار کرد: تمام مجالس عزاداری قابل احترام است. هیچ مجلسی را نباید خدایی ناکرده کوچک بشمارید. باید بدانید که آقا امام زمان(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س) به هر مجلسی که ولو آن مجلس از نظر ظاهر کوچک باشد، عنایت دارند و نظر دارند.

برچسب ها : خبرقم عزاداری
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com