کد خبر ۳۸۶۰۲ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۱
رئیس دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه خبر داد

تدوین 24 کتاب درسی حوزوی در سال جاری

رئیس دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امسال 24 کتاب درسی تدوین شده است، گفت: همچنین چند کتاب درسی نیز در دست تدوین، در اولویت دوم تولید و در انتظار تبیین سرفصل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید جزایری در نشست آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با گروه‌های علمی دفتر تدوین متون درسی حوزه با اشاره به اینکه دفتر تدوین متون درسی حوزه از دو سال گذشته به تدبیر مدیریت سابق حوزه شکل جدیدی به خود گرفت، اظهار کرد: پیش از آغاز کار عملیاتی دفتر، تلاش شد نقشه راهی ترسیم و سیاست‌های حاکم بر تدوین متون طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در دوسال گذشته حاصل کار جمعی اساتید حوزه است، تصریح کرد: مولفان باید دارای سطح چهار، 10 سال سابقه تدریس در آن موضوع خاص، کارهای تالیفی و آشنا با استانداردهای تدوین متن باشند.

رئیس دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه از اساتید توانمند حوزه برای تدوین متون بهره گرفته می‌شود، تصریح کرد: اعضای گروه‌های علمی دفتر تدوین متون درسی از چهره‌های معتقد به طرح تحول حوزه و معتقد به انقلاب هستند.

جزایری با بیان اینکه در تدوین کتب درسی با رعایت تراز علمی به تفکیک کتاب‌های دوره سیکل از دیپلم و بالاتر در حد امکان توجه می‌شود، گفت: این تفکیک در لایه‌های نخست در نحو و منطق مقطع سیکل انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دفتر تدوین متون درسی حوزه تاکید خاص به بهره مندی گسترده از آیات و روایات به اشکال گوناگون در دروس مختلف است، اظهار کرد: بهره مندی از عقل جمعی و پذیرش نقد و اعتقاد به ضرورت ارتقای کار و توقف در حد خاصی از جمله برگزاری نشست‌های متعدد با ناقدان و مدرس کتاب‌ها در دستور کار دفتر تدوین متون درسی بوده است.

رئیس دفتر تدوین متون درسی حوزه افزود: علاوه بر ارزیابی پیش از تولید متون درسی، از بعضی اساتید دعوت شده و نظرخواهی شفاهی و مکتوب صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال 24 کتاب درسی تدوین شده است، اظهار کرد: همچنین چند کتاب نیز در دسترس تدوین، برخی در اولویت دوم تولید و بعضی دیگر نیز در انتظار تبیین سرفصل است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com