کد خبر ۳۸۶۰۷ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
آیت‌الله یزدی:

مسؤولان گوش به فرمان رهبری باشند/ باید در برابر وزیر ارشاد واکنش نشان می‌دادیم/ دشمن جرأت تعدی به نظام اسلامی را ندارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان باید گوش به فرمان رهبری باشند، چراکه ایشان نسبت به مباحث مختلف آگاهی مطلوبی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،آیت‌الله محمد یزدی در دیدار با غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل که در سالن جلسات دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست رژیم طاغوتی مورد طرفدار استکبار جهانی را شکست دهد، اظهار کرد: مردم و امام خمینی (ره) در تحقق این پیروزی و ایجاد نظام اسلامی نقش اصلی را بر عهده داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی به دنبال اجرایی کردن حاکمیت مورد تأیید ائمه اطهار (ع) است، اضافه کرد: این حاکمیت طی چند صد سال گذشته حفاظت شده و اکنون به روحانیون ایران سپرده شده است؛ نظام اسلامی که با قیمت گران خون شهدای هشت سال دفاع مقدس برپا شده اکنون مورد تهدید تهاجم‌های دشمن است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم آمادگی مستمر نظام اسلامی در حوزه دفاعی یاد و خاطرنشان کرد: دشمن از تلاش‌های خود برای تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی دریغ نمی‌کند.

وی یادآور شد: اینکه آمریکا به جهالت‌های مختلف از جمله حمایت از رژیم صهیونیستی وارد حمله نظامی و یک جنگ جهانی شود، آتشی است که خاموش کردن آن به سادگی نیست به همین علت دشمن از تهاجم نظامی فاصله می‌گیرد اما نظام اسلامی باید با شناخت دشمن و ظرفیت‌های خود برای مقابله با دشمن در هر عرصه‌ای آماده باشد.

یزدی با اشاره به اینکه ابزارهای تهاجم دشمن تنوع بسیاری دارد، عنوان کرد: پیشگیری به معنای این است که قبل از حضور دشمن، راه بر روی او بسته شود که در این زمینه باید به صورت مستمر عملکرد دشمن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ایجاد اختلاف برای رسیدن به درگیری‌ها قومی و ترور شخصیت‌های برجسته را از راهکارهای پیشبرد اهداف دشمن برشمرد و اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت دولت‌های مختلف بدون نگاه به مباحث حاشیه‌ای در راستای حراست از اصول نظام اسلامی گام برداشته‌اند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در تعیین مباحث مرتبط با جنگ فتوای رهبری بر دیگر فتواها حاکم است؛ اگر نظام اسلامی دچار حادثه‌ای در بخش‌های مختلف شود فقط فرمان رهبری می‌تواند کارساز باشد.

یزدی تصریح کرد: مصاحبه بنده در مورد وزیر ارشاد به نقطه‌ای رسیده بود که اگر این منکر را تماشا می‌کردیم و حرفی نمی‌زدیم، در پیش خداوند متعال باید پاسخگو می‌بودیم؛ مجموعه‌های حساس در نظام اسلامی رسالت‌های ویژه را بر عهده دارند که باید به آنها عمل کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمن جرأت تعدی به نظام اسلامی را ندارد، مطرح کرد: قدرت نظام ایران بیشتر از گذشته شده است و اگر آمریکا احتمال می‌داد که می‌تواند در ایران به پیروزی برسد به نظام اسلامی حمله می‌کرد.

یزدی از تهاجم گروه‌های تکفیری به کشورهای مختلف منطقه یاد کرد و گفت: اینکه استکبار ادعا کرده بمب‌های خود را بدون هدف رها کرده و به اشتباه به مستضعفان آسیب رسانده، دروغ محض است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: حوزه از فرمان رهبر انقلاب اسلامی که یک مسؤول الهی است، تبعیت می‌کند و با اجازه ایشان که راه موفقیت را نشان می‌دهند در مباحث مورد نیاز حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: مسؤولان باید گوش به فرمان رهبری باشند چراکه ایشان نسبت به مباحث مختلف آگاهی مطلوبی دارند؛ ‌خرید اجناس خارجی از نظر بنده حرام بوده اما از نظر رهبری نزدیک به حرام است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com