کد خبر ۳۳۰۷۵ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۶
استاد حوزه علمیه قم:

تهذیب در کنار فراگیری علم در مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید در کنار فراگیری علم تهذیب باشد، تا به پرورش و سازندگی برسیم؛ مراکز آموزشی بیشترین سرمایه‌گذاری را در امر آموزش دارند و امر تهذیب درصد کمی را به خود اختصاص داده است که باید این نقیصه جبران شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جشن پایان دوره عمومی طلاب  ایرانی و بین‌المللی جامعة الزهرا که در حسینیه امام خمینی(ره) جامعة الزهرا برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند در  امر تبلیغ و تحصیل وارد شوند،‌ باید به خودسازی بپردازند، برخی اوقات زمانی که می‌خواهیم دیگران را هدایت کنیم، از خود غافل می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: عالمان باید خود به رفتار و گفتار اسلامی عمل کنند تا به موفقیت و رستگاری برسند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تاثیرگذاری عالمان در جامعه بسیار فراوان است، گفت: سرچشمه همه فسادها برای عالمان بی‌عمل است، زیرا انسان جاهل تنها بر خودش تاثیر می‌گذارد ولی جمع و گروهی از افراد از عالمان تاثیر می‌پذیرند.

وی عنوان کرد:‌ اگر تقوا، محبت و پاکی در وجود انسان باشد، وجودش سراسر نور و حقیقت می‌شود، بنابراین با عمل می‌توانیم به فعالیت بپردازیم.

فرحزاد یادآور شد: یکی از فعالیت‌هایی که باید انجام شود، این است که بر اعمال خود محاسبه داشته باشیم و از اعمال خود غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه اگر علم درست پیاده شود،‌ انسان را رستگار می‌کند، گفت: تقوا،‌ پاکدامنی و پرهیز از گناهان انسان را عاقبت به خیر می‌کند، بنابراین باید سعی کنیم این ویژگی‌ها را در خود نهادینه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید در کنار فراگیری علم تهذیب باشد، تا به پرورش و سازندگی برسیم، مراکز آموزشی بیشترین سرمایه‌گذاری را در امر آموزش دارند و امر تهذیب درصد کمی را به خود اختصاص داده است که باید این امر جبران شود.

وی عنوان کرد: باید در کنار دریافت علم از سبک زندگی نیز آگاهی کسب کنیم، اینگونه عمل کردن سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد،‌ همواره باید در نظر داشته باشیم که قیامت و آخرت همیشگی است ولی دنیا موقت و گذرا است.

فرحزاد با تأکید بر تبلیغ بر اساس قرآن و روایات گفت: در زمینه‌های مختلف آیه و روایت ذکر شده، برخی اوقات یک روایت گره‌های فراوانی را باز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که مشکلاتی بین افراد به وجود می‌آید اگر انسان فهمیده باشد، با مذاکره می‌تواند مسائل و مشکلات را حل کند، ولی در مواردی که با انسان جاهل به مشکلی برخورد می‌کنیم، چاره‌ای به جز مداوا و تحمل نداریم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com