کد خبر ۳۸۶۲۰ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم خبر داد

انجام 34 عملیات آتش‌نشانی در قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: طی 48 ساعت اخیر 34 عملیات آتش‌نشانی در قم انجام شد که در یکی از این عملیات‌ها در اثر سقوط آسانسور یک نفر مصدوم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،عباس جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در دو روز گذشته اظهار کرد: طی 48 ساعته گذشته در پی تماس مردم با سامانه 125، امدادرسانی و ارائه خدمات آتش‌نشانی در موارد مختلف صورت گرفته است.

وی از انجام 34 عملیات آتش‌نشانی در دو روز گذشته خبر داد و افزود: این عملیات‌ها شامل نجات، اطفاء حریق و ایمن سازی بوده است که طی آن‌ها یک نفر بر اثر سقوط آسانسور مصدوم شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به اطفاء 12 مورد حریق در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در این عملیات‌ها، حریق سه منزل، یک درخت، یک ساختمان نیمه کاره، 6 مورد ضایعات و یک مورد پیک نیک اطفاء شد.

وی با بیان اینکه همچنین در دو روز گذشته 12 مورد عملیات ایمن سازی در شهر قم انجام شده است، خاطرنشان کرد: طی این عملیات‌ها پنج مورد بازگشایی درب خودرو، یک مورد بازگشایی درب منزل، یک مورد قطع آژیر، دو مورد رفع آب افتادگی در منزل، دو مورد رفع نشت سوخت خودرو و یک مورد صید مار صورت گرفت.

جعفری با تاکید بر اینکه طی عملیات‌های نجات انجام شده در سطح شهر به تعدادی از همشهریان خدمات رسانی شد، گفت: در دو روز گذشته 10 مورد عملیات نجات انجام شد که طی آن‌ها دو مورد رهاسازی افراد محبوس شده در منزل، سه مورد رهاسازی افراد محبوس شده در آسانسور، یک مورد رهاسازی پای کودک از لای نرده و سه مورد رهاسازی گربه از داخل لوله بخاری انجام شد.

وی با اشاره به جزئیات مصدومیت یک نفر بر اثر سقوط آسانسور خاطرنشان کرد: این عملیات در محدوده بلوار بصیرت انجام شد که طی آن فرد از ناحیه کتف و کمر مصدوم شده بود و با رسیدن نیروهای آتش‌نشانی با رعایت اصول ایمنی از محدوده خطر خارج شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com