کد خبر ۳۸۶۷۳ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۴
مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه(س) خبر داد

اسکان روزانه 6 هزار زائر اربعین در موکب حضرت معصومه(س)

مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه(س) گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم هر شب، ۶ هزار نفر را در این موکب اسکان بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،محمود پارچه باف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاریخچه تاسیس موکب حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در سال 93 بنا بر تاکید مقام معظم رهبری درباره برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی بر آن شدیم که از طرف مردم قم، موکب حضرت معصومه (س) را تشکیل بدهیم، این موکب به کل مردم استان قم تعلق دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای شروع فعالیت موکب حضرت معصومه(س) هیأت امنایی برای این موکب متشکل از خیرین و معتمدین شکل گرفت و آیت‌الله نظری منفرد اکنون رئیس هیأت امنای موکب حضرت معصومه(س) است، مدیر اجرایی موکب هم کار‌ها را با همکاری اعضای هیأت امنا ساماندهی می‌کند.

مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه(س) افزود: این موکب در عراق و در شهر کربلا به ثبت رسیده است و در آنجا شماره دارد، موکب حضرت معصومه(س) برای ورود به حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به پلیس عراق و مسؤولین این دو حرم معرفی شدند و برای اعضای این موکب در این خصوص کارت صادر شده است.

پارچه باف با اشاره به فعالیت‌های موکب حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این موکب در سال 93 در خیابان میثم تمار راه اندازی شد، در آن سال با برپاکردن خیمه‌های موکب در نخلستان‌های آن منطقه، تعدادی از زائران را اسکان دادیم و از آن‌ها در سه وعده پذیرایی کردیم.

وی ادامه داد: در سال 94 فعالیت‌های موکب حضرت معصومه (س) گسترش پیدا کرد، در آن سال حدود 200 نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف ستادی، پشتیبانی، پذیرایی، فرهنگی و اطلاع رسانی در این موکب فعالیت می‌کردند، در سال 94 در موکب حضرت معصومه(س) از 101 هزار نفر پذیرایی شد و حدود 25 هزار نفر در این موکب در آن سال اقامت داشتند.

مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه (س) افزود: امسال پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم هر شب، 6 هزار نفر را در این موکب اسکان بدهیم و ستاد اجرایی فرمان امام در ایجاد زیرساخت‌های این کار با این موکب همکاری دارند، همچنین امسال برنامه‌های فرهنگی موکب حضرت معصومه(س) را با بعثه مقام معظم رهبری هماهنگ کردیم و علی مالکی‌نژاد مداح ثابت این موکب است که در ایام اربعین هر شب در موکب برنامه برگزار می‌کند، همچنین امسال برنامه حرکت دسته عزاداری از محل موکب به سوی حرم امام حسین(ع) را هم خواهیم داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com