کد خبر ۳۸۷۱۶ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم خبر داد

استقرار 20 موکب استان قم در شهرهای عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: 20 موکب استان در زیارت اربعین در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین و مسیر نجف به کربلا مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدی  در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به خدمات موکب‌های استان قم اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسؤولیت پشتیبانی از تمام موکب‌ها در عراق از جمله کمک در انتقال امکانات و ایجاد فضا و تاسیسات را بر عهده دارد و استان قم 23 موکب در مراسم اربعین دارد.

وی ادامه داد: سه موکب استان در مرز مهران و 20 موکب دیگر در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین و مسیر نجف به کربلا مستقر هستند، موکب‌های استان به صورت روزانه 86 هزار پرس غذا به زائرین اربعین می‌دهند و هر روز 44 هزار نفر از زائرین در این موکب‌ها اسکان داده می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم افزود: موکب‌های استان 67 هزار پتو را برای مراسم اربعین ارسال کردند، اگر هر خانواده قمی یک پتو بدهد، مشکلات در خصوص پتو در زیارت اربعین حل خواهد شد، حدود 570 سرویس بهداشتی و حمام توسط موکب‌های استان ایجاد شد.

احمدی با اشاره به گسترش خدمات موکب‌های استان قم خاطرنشان کرد: امسال خدمات موکب‌های استان به زائرین اربعین نسبت به سال گذشته دو تا هفت برابر افزایش دارد، مردم برای دادن نذورات نقدی و غیرنقدی خود می‌توانند به شعب ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com