کد خبر ۳۸۶۷۶ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
رئیس هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم خبر داد

موفقیت ورزشکاران قم در کسب 4 مدال زرین پاورلیفتینگ قهرمانی کشور

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم از موفقیت ورزشکاران قم در کسب 4 مدال زرین پیکارهای پاورلیفتینگ قهرمانی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،مجید تلخابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: تیمی متشکل از بهترین‌های حال حاضر پاورلیفتینگ به نمایندگی از هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم راهی رقابت‌های پاورلیفتینگ قهرمانی کشور شد که با کسب چهار مدال رنگارنگ با دست پر از این رقابت‌ها بازگشت.

وی با اشاره به برترین‌های پاورلیفتنیگ قهرمانی کشور، اضافه کرد: مسابقات سال 1395 پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی کشور در حالی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون، هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان خراسان‌شمالی و در شهر بجنورد به انجام رسید.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان قم افزود: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه‌های کشور در تلاش برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز و به دست آوردن عناوین اول تا سوم چهار رده سنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع رقابت‌ها در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با حضور 250 ورزشکار در قالب تیم‌هایی از 31 استان کشور به میزبانی سالن ورزشی شهید علی‌دخت شهرستان بجنورد برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

تلخابی بیان کرد: شرکت کنندگان در تمامی رده های سنی این رقابت‌ها در اوزان 59، 66، 74، 83، 93، 105، 120 و به اضافه 120 کیلو گرم با یکدیگر به رقابت پرداختند، ضمن اینکه ورزشکاران رده سنی بالای 70 سال به شکل وزن آزاد به میدان رفتند و در دسته وزنی 53 کیلوگرم نیز تنها ورزشکاران رده‌های سنی نوجوانان و جوانان برای به دست آوردن مدال‌های رنگارنگ این دوره به مصاف حریفان خود رفتند.

وی با اشاره به برترین‌های اوزان مختلف این رقابت‌ها، بیان کرد: نخستین مدال تیم اعزامی پاورلیفتینگ استان قم در دسته وزنی 93 کیلوگرم رده سنی جوانان به دست آمد و نماینده موفق هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم در این وزن سیدمحسن سالاری‌نژاد بود.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم افزود: در این وزن سیدمهدی رضوی از چهارمحال و بختیاری رتبه نخست را کسب کرد و قهرمان شد، ربیع هادی‌زاده از خراسان جنوبی به مقام دوم و عنوان نایب‌قهرمانی رسید و مقام سوم و نشان برنز به سیدمحسن سالاری‌نژاد از قم اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: در ترکیب تیم اعزامی پاورلیفتینگ قم در دسته وزنی به اضافه 120 کیلوگرم رده سنی جوانان علی‌اکبر جام‌سحر نیز درخشش خوبی داشت اما بعد از نمایندگان استان‌های خراسان‌شمالی، سبزوار، قزوین، سیرجان و شیراز در مکان ششم وزن خود ایستاد.

تلخابی عنوان کرد: دومین مدال تیم پاورلیفتینگ قم از مسابقات قهرمانی کشور نتیجه درخشش حسین عباسی در پیکارهای رده سنی بزرگسالان و در دسته وزنی 59 کیلوگرم بود و این ورزشکار پرتوان بعد از مهرداد ظفری از شیراز و محسن محمدپور از نیروی زمینی، مقام سوم و نشان برنز رقابت‌های این وزن را به نام قم ثبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پایان رقابت‌ ورزشکاران مدعی در دسته وزنی 93 کیلوگرم پیکارهای پاورلیفتینگ قهرمانی کشور در بجنورد با عملکرد بسیار خوب محمدرضا برخورداری نماینده پرتوان قم همراه بود و این ورزشکار بعد از ساسان مسیبی از نیروی زمینی، در جایگاه دوم ایستاد و نایب‌قهرمان شد تا نقره این مسابقات را به ارمغان بیاورد.

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش‌اندام استان قم افزود: یکی از چهره‌های شاخص تیم قم در این رقابت‌ها هادی تلخابی ورزشکار دسته وزنی به اضافه 120 کیلوگرم بود که ضمن ایستادن بر جایگاه نخست این وزن و کسب عنوان قهرمانی، موفق به شکستن رکوردهای اسکات، لیفت و مجموع شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com