کد خبر ۳۸۹۰۰ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و حوزه علمیه قم در زمینه اخلاق و مشاوره

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه علمیه استان قم در زمینه تربیت، اخلاق و مشاوره خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حمیدرضا شیخ‌الاسلام در نشست دو روزه جامعةالزهرا و وزارت آموزش و پرورش با موضوع مشاوره و روانشناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی که در تالار بیداری اسلامی جامعةالزهرا برگزار شد، اظهار کرد: تربیت دینی یکی از دغدغه‌های اولیا است که از مسائل روز محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند که باید فرصت‌های تربیتی را برای آنها فراهم کنیم و با برنامه‌ریزی در این عرصه ورود جدی‌تری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مدیران فعال در زمینه مسائل تربیتی در مدارس حضور دارند، گفت: این افراد در زمینه مشکلات دانش‌آموزان ورود پیدا می‌کنند و به این طریق به مدیریت مسائل می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش 22 تفاهم‌نامه با حوزه علمیه استان دارد،‌ این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه مسائل تربیتی، اخلاق و مشاوره دانش‌آموزان بوده که از این تعداد دو تفاهم‌نامه با جامعةالزهرا است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به مدارس امین گفت: 140 مدرسه امین در سطح کلان داریم که از این تعداد بیش از 60 مدرسه دخترانه است که در این مدارس با ارتباط چهره به چهره اعتماد و اطمینان بین فرد مشاور و آگاه به مسائل اعتقادی و دانش‌آموزان برقرار می‌شود که در این زمینه گزارش‌های خوبی ارائه شده است.

وی عنوان کرد: مشاوران به کمک مدیران مدارس و مربیان پرورشی در زمینه مسائل تربیتی ورود پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: طرح انس و معرفت از طرح‌های دیگر است که در سطح مدارس اجرا می‌شود و در حقیقت برطرف‌کننده مشکلات تربیتی دانش‌آموزان است.

وی یادآور شد:‌ برخی اوقات سؤالات خاصی در ذهن دانش‌آموزان شکل می‌گیرد که به تحقیقات و اطلاعات بیشتر نیاز دارد، بنابراین مشاوران نشستی را برگزار می‌کنند و اطلاعات را به دست می‌آورند و سپس به صورت دقیق به دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه تلاش می‌شود در زمینه مسائل تربیتی و اعتقادی دانش‌آموزان با برنامه حرکت کنیم، گفت: امروز بزرگترین برنامه از کجا شروع کردن است و اینکه چه کسانی ورود پیدا کنند تا به راه حل درستی در زمینه مسائل تربیتی و سلامت روحی دانش‌آموزان دست پیدا کنیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com