کد خبر ۳۹۰۳۱ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
رئیس شورای ‌شهر قم خبر داد‌

تهاتر ۷۰۰ میلیارد‌تومانی بدهی شهرداری قم در صورت تصویب در هیئت دولت‌

رئیس شورای ‌شهر قم گفت: در صورت تصویب هیئت دولت، ۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دستگاه‌ها دولتی به شهرداری قم پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،ولی‌الله بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین وضعیت بدهی‌های شهرداری قم اظهار داشت: جلسات متعددی با مسئولان کشوری‌، استانی و بانک‌ها در این زمینه برگزار شده ‌و قرار است این بدهی‌ها در قالب تهاتر پرداخت شود.

وی بابیان اینکه بیشتر بدهی‌های شهرداری قم مربوط به بلوار پیامبر اعظم(س) و پروژه‌های عمار یاسر است‌، افزود:پیگیری‌های خوبی انجام‌ شده و تاکنون 450 میلیاردتومان با بانک ملی املاک در قالب بدهی‌های شهرداری قم تهاتر شده است.

رئیس شورای ‌شهر قم ادامه داد: جلساتی با مسئولان کشوری در باره بدهی‌های دستگاه‌ها و ارگان‌ها به شهرداری برگزار شده ‌و اگر 700 میلیاردتومان بدهی دستگاه‌ها در کنار تهاترهایی که با بانک‌های شهر و تجارت شده است، حجم بدهی‌های شهرداری بسیار کاهش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت تصویب بدهی دستگاه‌ها به شهرداری در هیئت دولت اخبار خوشی تا پایان سال درباره این بدهی‌ها داده می‌شود، ابراز کرد: برخی از املاک شهرداری در حال شناسایی است تا برای پرداخت باقیمانده بدهی‌ها به‌منظور تهاتر در نظر گرفته شود.

بیاتی با اشاره به هجمه‌هایی که درباره واگذاری زمین به امام‌جمعه اصفهان پیش‌آمده بود، تصریح کرد: 14 هزار متر زمین با کاربری موضوعات فقهی در بلوار پیامبر اعظم(ع) در نظر گرفته‌ شده بود و سرمایه‌گذاران می‌توانستند برای این منظور شرکت کنند که امام‌جمعه اصفهان هم در زمینه مشارکت درخواستی در این رابطه داشتند.

وی عنوان کرد: نوع کاربری این زمین کاملاً مشخص است و به‌شرط آن‌که فضای سبز و پارکی در آن احداث شود که 10 درصد آن در اختیار عموم مردم قرار گیرد واگذارشده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com