کد خبر ۳۹۰۶۰ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد

افزوده شدن بیش از 400 تخت به تخت‌های بیمارستانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بیش از 400 تخت بیمارستانی در قم تا پایان دولت یازدهم احداث و به مجموع تخت‌های بیمارستانی این استان افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،ابوالفضل ایرانی خواه صبح امروز در مراسم افتتاح بیمارستان فرقانی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت، اظهار داشت: استان قم از نظر داشتن زیرساخت‌های درمانی مجهز با کلان‌شهرهای کشور فاصله بسیاری داشته است.

وی با اشاره به تأسیس نخستین بیمارستان در قم، گفت: نخستین بیمارستان در قم توسط آیت‌الله حائری یزدی تأسیس شد که از آن زمان تاکنون بیش از 90 سال می‌گذرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تأکید بر اینکه مراکز درمانی قم فرسوده شده است و اکثر این مراکز چندین دهه از عمر احداثشان می‌گذرد، عنوان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان کشور در قم هستیم.

ایرانی خواه با ارائه گزارشی کوتاه از زمانی که برای خدمت به مردم شهر کریمه اهل‌بیت (س) در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کار شده است، بیان کرد: از زمانی که توفیق خدمت یافتیم تلاش کردیم که پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه با برنامه حرکت کردیم تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم، تصریح کرد: نخستین پروژه ناتمام دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه پردیس بود که بهمن‌ماه سال گذشته در آخرین روز دهه فجر افتتاح شد که این مسئله جای شرمندگی داشت که استان قم مرکز آموزشی مناسب نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تأکید بر اینکه مسؤولان پیشین دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه زحمات فراوانی کشیده بودند که این پروژه به پایان برسد، عنوان کرد: با این‌ وجود پروژه دانشگاه پردیس بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

 وی با اشاره به طولانی شدن پروژه ساخت بیمارستان فرقانی گفت: این بنای مقدس توسط مرحوم فرقانی حدود 20 سال پیش کلنگ‌زنی شد اما به دلیل تغییر برخی زیرساخت‌ها که بر مبنای پدافند غیرعامل باید به‌روز می‌شد کار مسکوت ماند.

ایرانی خواه با اشاره به اعتباراتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این پروژه اختصاص یافت، بیان کرد: این بیمارستان با اعتباری بیش از 500 میلیارد‌ ریال از اعتبارات وزارت بهداشت و تسهیلات بانکی ساخته شد.

وی ادامه داد: زمانی که وزیر بهداشت و درمان دستور ادامه ساخت این پروژه را صادر کرد، تنها 33 درصد پیشرفت در این پروژه وجود داشت ولی پس از تخصیص بودجه‌ها و تسهیلات کار ساخت‌وساز آغاز شد و امروز افتتاح این پروژه را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: بیش از 400 تخت بیمارستانی در قم تا پایان دولت یازدهم احداث و به مجموع تخت‌های بیمارستانی قم افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان آیت‌الله خوانساری با ظرفیت 220 تخت، گفت: تا پایان امسال عملیات ساخت‌وساز این بیمارستان به پایان رسیده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

ایرانی خواه در ادامه سخنان خویش به احداث بیمارستان 110 تختخوابی در کنار بیمارستان شهید بهشتی اشاره و تصریح کرد: چهره قم در مدت‌زمان دو سال آینده در حوزه بهداشت و درمان متحول می‌شود.

وی همچنین از احداث نخستین پایگاه اورژانس هوایی کشور در قم، خبر داد و بیان کرد: این پایگاه با مشارکت خیران و نیکوکاران در حال ساخت و تجهیز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: بیمارستان یک هزار تختخوابی نیز در چند سال آینده در قم به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا خدمات حوزه درمان به شکل مطلوب‌تری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

ایرانی خواه خاطرنشان کرد: در مسیر پروژه‌های بیمارستان در قم یک هزار و 200 تخت از ابتدای تاریخ بیمارستان سازی در قم ساخته‌شده که بیش از 30 سال قدمت دارد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com