کد خبر ۳۹۱۹۱ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد

افزایش 20 برابری فضای زیارت حرم امیر مؤمنان(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از افزایش 20 برابری فضای زیارتی حرم امیر مؤمنان(ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حسن پلارک در حاشیه دیدار با مراجع در جمع خبرنگاران توسعه حرم امیر مؤمنان(ع) را به عنوان شاخص‌ترین پروژه ستاد عتبات عالیات ذکر کرد و افزود: این پروژه با عنوان صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) است که بخش عمده آن افتتاح شده و بخش قابل توجهی از بخش زیارتی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا شیفتگان اهل بیت(ع) از فضای زیارتی مناسبی استفاده کنند، با توجه به این امر فضای زیارتی حرم حضرت امیر مومنان(ع) به 20 برابر توسعه پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه حرم امامین جوادین در کاظمین در قالب دو شبستان شرقی و  غربی در دستور کار است، هر یک زیربنای 7 هزار متر مربع را به فضای زیارتی حرم اضافه می‌شود که اکنون در حال طی کردن مراحل پایانی است که در میلاد حضرت زهرا(س) افتتاح می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ابراز امیدواری کرد: سعی می کنیم مراحل نصب ضریح امامین عسکریین را تا سالروز ولادت حضرت زهرا(س) داشته باشیم و از این پروژه رونمایی شود.

وی عنوان کرد: صحن حضرت زینب(س) یکی از چهار گام توسعه حرم سیدالشهدا(ع) محسوب می‌شود، مراحل اجرایی آن از یک سال گذشته شروع شده و 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم چهار تا پنج سال آینده شاهد پایان این پروژه باشیم.

پلارک با اشاره به اقدامات انجام شده در اربعین امسال گفت: ظرفیت پذیرایی دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد و مردم همت کردند و به بیش از 800 هزار نفر امکانات خواب را در شهرهای زیارتی مسیر نجف، کربلا و مرزهای مهران و شلمچه ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال سامرا و کاظمین به ظرفیت پذیرایی اضافه شد، در طول تاریخ سامرا بی‌سابقه بود، در یک شب 40 هزار نفر زائر در سامرا پذیرایی شوند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com