کد خبر ۳۹۴۸۸ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
تلاشی نافرجام برای حاشیه‌سازی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قم؛

وقتی تیر ضد انقلاب به سنگ می‌خورد

10 روزی از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم قم می‌گذرد اما جیره‌خواران دشمن در حالی پرونده حاشیه‌سازی در این مراسم را دنبال می‌کنند که تیر آنها به سنگ خورده و حقایق برای همگان روشن شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،«...هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سال‌ها، تکیه‌گاه مطمئنی برای همه‌ کسانی که با وی همکار بودند به ویژه برای اینجانب به شمار می‌آمد. اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هایی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سال‌های اخیر با شدّت و جدیت در پی بهره‌برداری از این تفاوت‌های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد...» این جملات فقط بخشی از پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی و از فرماندهان توانمند هشت سال دفاع مقدس بود که بخش‌های مختلف نظام اسلامی به ویژه حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف مردم به ویژه مراجع تقلید نسبت به او احترام و اعتقاد خاصی قائل هستند.

با فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر برگزاری مراسم‌های گرامیداشت توسط نهادهای مختلف، کشور سه روز سیاه پوش، دروس حوزه علمیه قم یک روز تعطیل و همزمان با چهارمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مراسم بزرگداشت این شخصیت از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه‌المصطفی‌العالمیه و استانداری قم در مسجد اعظم برگزار شد.

اقشار مختلف مردم انقلابی به منظور تکریم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم ویژه حضور کم‌نظیری داشتند تا جایی که جمعیت داخل حیاط مسجد اعظم نیز نشسته بودند و حضرات آیات صافی‌گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی و علوی گرگانی با وجود ازدحام مردم زینت‌بخش این مراسم بودند.

بعد از برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفنسجانی برخی از جیره‌خواران دشمن خارجی که در داخل ریشه اختلاف را دامن می‌زنند و مخالف وحدت ملت هستند و رسانه‌های ناآگاه که از منابع خارجی تغذیه می‌شوند و در زمین دشمن بازی می‌کنند با استفاده از  فضای مجازی و حاشیه‌سازی به دنبال زیرسوال بردن این مراسم بزرگداشت بودند به همین علت به صورت جاهلانه انتقاد شخصیت‌های حوزوی از شیوه سخنرانی مراسم را مطرح کردند.

با اینکه اکنون نزدیک به 10 روز از برگزاری مراسم گذشته است اما همچنان جملاتی به دروغ توسط فتنه‌گران از قول شخصیت‌های مختلف در مورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فضاهای مجازی نقل می‌شود، فتنه‌گران در این شایعه‌سازی‌ها مدعی شده‌اند که برخی بزرگان نسبت به تجلیل نامناسب از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ناراحت و دلخور شده و به همین علت از سخنران این مراسم انتقاد کرده و مجلس بزرگداشت را ترک کرده‌اند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی طی مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم قم فوت یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت و اظهار کرد: این شخصیت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

آیت‌الله محسن اراکی از مبارزات مستمر مردم ایران برای رساندن حکومت الهی به فقهای دینی یاد کرد و ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسیر ریشه‌کن کردن استکبار و رهایی ملت از رژیم شاهنشاهی تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب و بعد از پیروزی آن داشته‌های خود را برای خدمت به مردم هزینه کرد و اینکه اکنون اقشار مختلف مردم از زحمات او قدردانی می‌کنند نشان از خدمات گسترده‌ای است که این شخصیت به مردم داشته است.

این جملات فقط بخشی از سخنان آیت‌الله اراکی در مورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است چراکه دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مصاحبه‌ها و مراسم‌های مختلف یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشته و فوت او را یک ضایعه برای بیداری اسلامی خوانده است.

همزمان با هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مراسم گرامیداشت دیگری ویژه رئیس فقید مجمع تشخیص مصحلت نظام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد و مراجع تقلید، بزرگان دینی، فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم قم باری دیگر با حضور کم‌نظیر خود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تکریم کردند تا صدای رسای خود را به گوش همگان رسانده و به یاوه‌گویی‌ها پاسخی محکم دادند.

به لطف خداوند متعال دشمنان وحدت ملت ایران اسلامی که در حقیقت به دنبال دشمنی با نظام شیعی اهل بیت(ع) هستند احمق بوده و با چشم‌های بسته خود دسیسه‌هایی را دنبال می‌کنند که دروغ‌ها و اهداف پلید آنها به راحتی برای همگان آشکار می‌شود.

فتنه‌گران به حدی از ناتوانی رسیده‌اند که با تهمت زدن به بزرگان دینی اهداف پلیدانه خود را دنبال می‌کنند در حالی که مردم انقلابی به مقدسات نظام حساس بوده و به خوبی از اهداف دشمن آگاه هستند.

با گذشت ده‌ها سال دیگر دشمنان داخلی و خارجی از دسیسه‌های خود دست نمی‌کشند و با تریبون‌های خود از ترفندهای مختلف برای ایجاد اختلاف در میان ملت ایران اسلامی استفاده و در این مسیر بدون اعتقاد به اصول انسانیت خوب را زشت و درست را نادرست معرفی می‌کند اما ملت ایران با پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی راه اصلی را گم نکرده و با وحدت و همدلی برای رسیدن به آرمان‌ها تلاش می‌کند که این وحدت به خوبی در تشییع با شکوه پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برای همگان به اثبات رسید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com