کد خبر ۳۹۶۱۱ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
شهردار قم تاکید کرد

لزوم همكاري شهروندان در حفظ نظم و زيبايي شهر

شهردار قم با تاكيد بر اينكه زيبايي و نظافت شهر براي مديريت شهري بسيار حائز اهميت است، گفت: فرهنگ شهروندي در قم بايد تقويت شود و تبليغات شهري در اين زمينه بايد گسترش يابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به برخوردهای قانونی با شهروندان در جریان مدیریت پسماند، اظهار کرد: در جایی که فرهنگ مناسبی برقرار نباشد جریمه هم فایده‌ای ندارد و باید قبول کرد که فقر فرهنگی در برخی از نقاط شهر وجود دارد و باید فعالیت خود را در این مناطق گسترش دهیم.

شهردار قم با بیان این‌که در برخی نقاط از جمله اطراف حرم مطهر زباله‌ها باید دقیقه‌ای جمع آوری شود، اظهار کرد: پردیسان یک محله جدید شهری است و راحت‌تر می‌توان مسائل فرهنگی را در آن دنبال کرد و به همین دلیل به صورت پایگاه نمونه در بخش جمع آوری طرح زوج و فرد زباله انتخاب شد که تجربه موفقی بود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه زیبایی و نظافت شهر برای مدیریت شهری بسیار مهم است، افزود: فرهنگ شهروندی در قم باید تقویت شود و تبلیغات شهری باید در این زمینه گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است در حوزه فرهنگ شهروندی توسعه برنامه‌ها و آموزش‌ها را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این بخش‌ در مناطق مختلف به‌ویژهمناطق محروم اقدامات مناسبی انجام شده است.

شهردار قم همچنین توسعه زیرساخت‌های مدیریت پسماند را یادآور شد و تصریح کرد: شهرداری هزینه‌ زیادی در حوزه جمع آوری پسماند آن انجام می‌دهد اما با کمی دقت در روند تولید و جمع آوری از سوی شهروندان می‌توان بخش عمده این هزینه‌ها را کاهش داده و صرف برنامه‌های عمرانی و خدماتی دیگر کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com