کد خبر ۳۹۳۹۱ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
شهردار قم خبر داد

احداث 10 مجموعه فرهنگی ورزشی در قم

شهردار قم گفت: در بودجه سال آینده شهر قم احداث ۱۰ مجموعه فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شنبه شب در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۴ سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: 5.6 درصد از بودجه سال آینده شهرداری قم به امور فرهنگی – ورزشی اختصاص یافته است.

وی این رقم را 10 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: این اعتبار به جز هزینه تامین زمین مورد نیاز مجموعه‌های فرهنگی ورزشی خواهد بود.

شهردار قم با بیان اینکه رقم بودجه فرهنگی شهرداری قم به احداث ۱۰ مجموعه ورزشی اختصاص خواهد یافت،‌ اضافه کرد: سهم هریک از مناطق شهری قم از این میان یک مجموعه فرهنگی ورزشی است.

وی با بیان اینکه طراحی این مجموعه‌های فرهنگی ورزشی در شهرداری قم در حال انجام است، اضافه کرد: احداث مجموعه‌های فرهنگی ورزشی شهرداری قم در راستای برنامه «قم 1400» خواهد بود.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه تدوین برنامه قم 1400 به منزله راهنمایی برای فعالیت‌های فرهنگی شهرداری قم خواهد بود، اظهار کرد: اقدامات سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم نیز باید در همین راستا انجام گیرد.

وی اختصاص زمینی به سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم به منظور فروش و تامین بخشی از درآمدها در سال ۹۴ را اشتباه خواند و افزود: این زمین به سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری واگذار شده است تا آن را به فروش برساند اما این سازمان تاکنون نتوانسته است این کار را انجام دهد زیرا این کار از اساس اشتباه بوده است.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه مشکل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم مالی نیست بلکه برنامه‌ای است، اضافه کرد: مشکل در اقداماتی است که این سازمان باید انجام دهد.

وی ادامه داد: در بررسی اقدامات انجام‌گرفته در این سازمان به این واقعیت برخورد می‌کنیم که اجرای چنین کارهایی جزو امور محوله به شهرداری قم نیست بلکه از وظایف سازمان‌هایی مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب کارهای شهرداری قم نمی‌گنجد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com