کد خبر ۳۹۶۱۳ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

استاد حوزه علمیه قم گفت: لازم است با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن، به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت امامزاده سید جلال‌الدین اشرف(ع) اظهار کرد: حضور امامزادگان و بقاع متبرکه آنها در مناطق مختلف کشورمان، فرصت‌های الهی برای ترویج دین مبین اسلام بوده و باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم زیرا بر اساس روایات فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرند.

وی افزود: امامزادگان ستارگانی هستند که در زمین پخش شده‌اند و نور آنها راهنمای شیعیان در طول تاریخ بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه لازم است پروانه‌وار گرد شمع وجودی امامزادگان بگردیم و شناخت صحیحی از آنها داشته باشیم گفت: ائمه اطهار(ع) تاکید فراوانی بر استفاده شیعیان از معرفت و منزلت امامزادگان داشته‌اند.

وی ادامه داد: امامزادگانی همچون سید جلال‌الدین اشرف(ع) افتخار مردم گیلان و ایران هستند و البته مردم کشورمان نیز قدر این بزرگان را به خوبی می‌دانند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به وقایع تاریخی پیش از ورود این امامزاده واجب‌التعظیم(ع) در ایران و جنگ‌های صورت گرفته میان شیعیان و سایر اقوام عنوان کرد: کشور ما مرکز حب ولایت است و ایرانیان در ولایت‌مداری دارای سابقه تاریخی هستند.

استاد فقه و اصول حوزه علمیه با تاکید بر ترویج گفتمان اسلام و انقلاب با محوریت بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: لازم است با استفاده از این ظرفیت مهم، جوانان را از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مصون بداریم.

وی گفت: بقاع متبرکه بهترین مکان برای تبلیغ دین هستند و جوانان نیز با دیدن برنامه‌های مفید و متنوع، جذب امکان مقدسه خواهند شد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: امیدواریم خداوند این اقدام اوقاف گیلان در برگزاری کنگره علمی بزرگداشت امامزاده جلال‌الدین اشرف(ع) را اجر و ثواب فراوان بدهد و این توفیقات تداوم یابد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com