کد خبر ۳۲۸۶۶ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد

لزوم پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های مهدوی

یکی از مراجع تقلید گفت: باید بخش‌های مختلف در قالب یک مجموعه جمع شوند تا در فعالیت‌ها تکرار و موازی‌کاری وجود نداشته باشد و هر نهادی در رشته‌ای خاص وارد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با بیان اینکه ربیع‌الاول ماه ولایت است، اظهار کرد: رسالت و ولایت در کنار یکدیگر است، به عنوان مثال ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) در این ماه قرار گرفته است که می‌توان بیان کرد ولادت این دو بزرگوار در کنار یکدیگر دارای حکمت و فلسفه بوده و نشاندهنده این است که ولایت و رسالت در کنار یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه اکنون در دوران غیبت کبری قرار داریم، گفت: در دوران غیبت امام زمان(عج) باید فعالیت‌ها و اعمال مورد پسند حضرت ولیعصر(عج) را انجام دهیم، نباید در تبلیغات و رساندن مطالب آگاهی‌بخش به مردم کوتاهی کنیم و باید همواره به مردم آگاهی دهیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همیشه اعتقادات بشر وابسته به محسوسات است و ابلاغ پیام وابسته به حواس باطنی که در حوزه چشم و گوش نیست، مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی اوقات عمل ما نشان می‌دهد، اعتقادی که باید به حضور حضرت داشته باشیم، نداریم، گفت: ارتکاب گناه به این معنا است که هنوز اعتقادی به حضور حضرت نداریم.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: یکی از اصحاب از امام صادق(ع) سئوال کرد، اگر امام زمان(عج) ظهور کند، چگونه می‌تواند در یک مکان قرار گیرد و مردم جهان را نسبت به مسائل آگاه کند، که حضرت در پاسخ بیان کردند امام هر کس را اراده کند، صدا و پیام ایشان را می‌شنود.

وی عنوان کرد: باید بتوانیم آثار و علایم مختص وجود مبارک امام زمان(عج) را در جامعه بیان کرده و مردم را به سوی این امام بزرگوار دعوت کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به رشته‌ها و موسسات مختلف در حوزه مهدویت گفت: باید این بخش‌ها در قالب یک مجموعه جمع شوند تا تکرار و موازی‌کاری وجود نداشته باشد و هر کسی در رشته‌ای خاص وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد باید برنامه‌ها دسته‌بندی شود و فعالیت‌ها به دور از تکرار و موازی‌کاری انجام شود تا در آینده‌ای نزدیک ره‌توشه خوبی دریافت کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com