کد خبر ۳۹۶۳۱ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور:

36 پایگاه نظامی آمریکا در تیررس سامانه‌های موشکی ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیگیری کردن نقض برجام از مجامع بین‌المللی توسط وزارت خارجه که دستور رئیس جمهور بوده است، اقدام متقابل نیست و اشتباه است چراکه با این اقدام قطعنامه‌ای مخالف ایران صادر می‌شود و اگر ایران به آن توجه نداشته باشد قطعنامه‌های قبلی باز گردانده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز بسیج مهندسین صنعتی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد،‌ با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی در کمال ذلت به سر می‌برد، اظهار کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی چادر زنان را به علت رعایت حجاب آتش می‌زدند.

وی اضافه کرد: با طرح قانون کاپیتولاسیون حق برخورد با اتباع بیگانه از ایران گرفته شد به همین علت اگر بگوییم ذلیل بوده‌ایم اغراق نکرده‌ایم.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیکاری پزشکان در سطوح مختلف را یکی از مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: هر روز یک موضوع جدیدی همانند پزشک خانواده را مطرح می‌کنیم تا این مشکل رفع شود در حالی که نسبت به راهکارهای عملیاتی اصلی بی‌توجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حجم قابل توجهی از اعتبارات ملی در گذشته برای اعزام بیماران به خارج از کشور هزینه می‌شد، عنوان کرد: اکنون بسیاری از مردم کشورهای مختلف دنیا برای درمان در ایران اسلامی حضور می‌یابند و در این حوزه نیاز خاصی به خارج نداریم.

ذوالنور با اشاره به اینکه در تولید علم جایگاه‌های برتر را در سطح بین‌الملل به خود اختصاص داده‌ایم، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به بی‌توجهی به عرصه‌های علمی و کاهش سرعت پیشرفت علمی کشور ناراحت هستند چراکه طی سال‌های اخیر با توجه به مباحث حاشیه‌ای نسبت به مباحث اصلی بی‌توجه بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی طی دهه‌های مختلف با گروه‌های ضدانقلاب روبه رو بوده و فعالیت این گروه‌ها مانع رسیدن ایران اسلامی به اهداف مورد نظر در حوزه‌های مختلف شده اما با این وجود دستاوردهای کنونی نیز قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جنگ گسترده دشمن در حوزه فرهنگی و اقتصادی یاد کرد و گفت: نظام استکبار در هشت سال دفاع مقدس همراه دشمن بعثی بود اما نتوانست به نتایج مورد نظر برسد به همین علت جنگ خود را با رویکردهای جدید دنبال کرد.

وی از انگیزه‌های غیر مادی، باورها و اعتقادات به عنوان علت‌های اصلی پیشرفت ایران اسلامی نام برد و اضافه کرد: دشمنان ملت و نظام اسلامی را تحریم کرده و مانع از پیشرفت در برخی از حوزه‌ها شده‌اند.

ذوالنور با بیان اینکه ایران اسلامی در برخی از حوزه‌ها همانند تجهیزات دفاعی با وجود تحریم‌ها به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است، مطرح کرد: پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های هسته‌ای، هوافضا، موشکی، سلول‌های بنیادین، شبیه‌سازی و نانو دنیا را متحیر کرده است چراکه این حوزه‌ها به دولت‌ها متصل نبوده و ارتباط با ولایت فقیه داشته است به همین علت سیاست‌بازی‌های دولتی نتوانسته با این حوزه‌ها بازی کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت باید عامل شکوفایی باشد اما در حال حاضر در حوزه‌هایی که محوریت کار به دولت واگذار شده است به مشکلات بسیاری رسیده‌ایم، این مشکل نظام اسلامی است به همین علت باید برای رفع این مشکل از آموزه‌های دینی در دولت‌ها به شیوه گسترده‌تر استفاده شده و اصول مورد نیاز را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.

وی بی‌توجهی نسبت به رعایت اولویت‌ها را از علت‌های عقب‌ماندگی در برخی از حوزه‌ها دانست و عنوان کرد: اکنون کشور هشت میلیون بیکار دارد اما با این وجود آمارهای نادرست به صورت مستمر مطرح می‌شود بر اساس آمارهای رئیس جمهور سهم استان قم از میزان اشتغال ایجاد شده باید قابل توجه باشد به همین علت بنده به عنوان نماینده مردم قم از او درخواست می‌کنم به مسؤولان خود در این استان دستور دهد تا آنها مدارک فقط چهار هزار شغل ایجاد شده را ارائه دهند.

ذوالنور با بیان اینکه نزدیک به 3 هزار نفر در دفتر بنده درخواست اشتغال خود را ثبت کرده‌اند، تصریح کرد: امروزه نیاز اصلی مردم معیشت و اشتغال است به همین علت اولویت نخست نباید ایرباسی باشد که طی 18 ماه به صورت نسیه به کشور وارد می‌شود. رهبری فرمودند که تعیین اولویت‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری باید تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری افسردگی، نزاع‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی را به دنبال دارد، تصریح کرد: نور چشمی‌بازی‌ها برای کشور مشکل‌ساز می‌شوند چراکه حجم قابل توجهی از سرمایه کشور را به خود اختصاص داده و به فکر مردم نیستند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی ولایتمداری انقلابیون را عامل پیشرفت کشور دانست و اضافه کرد: پیگیری کردن نقض برجام از مجامع بین‌المللی توسط وزارت خارجه که دستور رئیس جمهور بوده است، اقدام متقابل نیست و اشتباه است چرا که کمیته مشترک موضوع را به شورای امنیت اعلام و با توجه به اینکه این شورا حامی طرف مقابل است، قطعنامه‌ای را مخالف ایران صادر می‌کند و اگر ایران به آن توجه نداشته باشد قطعنامه‌های قبلی باز گردانده می‌شود.

وی یادآور شد: با استفاده از عنوان محرمانه بودن خواسته‌های خود را بدون اطلاع مردم دنبال کردند در حالی که اگر مردم اطلاع داشتند اجازه نمی‌دادند که این مشکلات را برای کشور ایجاد کنند.

ذوالنور با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها با وجود داشتن جایگاه حمایتی مانع پیشرفت کشور هستند، تصریح کرد: یک مخترع برای ثبت اختراع خود با مشکلات بسیاری مواجه است چراکه مسؤولان به ظرفیت قشر نخبگان جامعه توجهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برجام سایه تهدید را از سر کشور برداشته، دروغ است چراکه ایران اسلامی با پیشرفت در حوزه دفاعی و ارتقای جایگاه بین‌المللی خود به سطحی از بازدارندگی رسیده که دشمن نمی‌تواند به این کشور حمله نظامی داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برجام زمینه نفوذ را درست کرده است، عنوان کرد: رهبری کشور را از این نفوذ در امان نگه داشتند اما اکنون برجام تهدیدی جدی علیه ملت ایران است و قطعنامه‌هایی که گفته می‌شود لغو شده مشکلات دیگری را به دنبال داشته و در حقیقت زمینه تهدید دشمن با برجام بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه با وجود ایستادگی بر اصول و آرمان‌ها تهدیدها پایان‌پذیر نیست، اضافه کرد: برخی از افراد سست عنصر که از فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت دور هستند، با نگاه به قدرت تجهیزات و تکنولوژی‌های دشمن موضوع تسلیم را مطرح می‌کنند  همانطور که مجلس اصلاحات در دوران حضور آمریکا در افغانستان با 128 امضا برای تسلیم شدن مقابل دشمن نامه‌ای را برای رهبری ارسال کردند.

ذوالنور با اشاره به اینکه در سال گذشته بودجه دفاعی آمریکا بالای 650 میلیارد دلار بوده است، عنوان کرد: بودجه کشور ایران 100 میلیارد دلار هم نیست؛ ما قبول داریم که دشمن در برخی از ابعاد برتری دارد اما اینکه گفته می‌شود برتری در تجهیزات تنها عامل موفقیت است، درست نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی راهبرد نبرد غیر هم‌تراز را دنبال کرده و در حوزه موشکی به دستاوردهای گسترده‌ای رسیده است که اگر دشمن یک موشک به سمت ایران شلیک کند تا زمانی که گرد و غبار این موشک بلند نشده، گرد و غبار موشک ایران در تل‌آویو بلند می‌شود این حقیقت یک شعار نیست چرا که برای برخورد موشک ایرانی با خاک تل‌آویو فقط هفت دقیقه زمان نیاز است.

وی از فعالیت 36 پایگاه نظامی آمریکا یاد کرد و گفت: ناوگان پنجم ارتش آمریکا بخشی از بحرین را اشغال کرده و دورترین پایگاه نظامی دشمن در اقیانوس هند مستقر بوده اما این نقاط توسط سامانه‌های موشکی ایران ثبت تیر شده است و در صورتی که خطایی از دشمن سر بزند با خاک یکسان می‌شوند.

ذوالنور با بیان اینکه روحیه انقلابی باید در بدنه دولت‌ها قابل مشاهده باشد، تصریح کرد: دشمن از روحیه انقلابی هراسان است و نسبت به افرادی که با این روحیه فاصله دارند، نگاه متفاوتی دارد چرا که با حضور آنها به شیوه مطلوب‌تری می‌تواند اهداف مورد نظر خود را اجرایی کند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com