کد خبر ۳۹۶۳۲ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
مدير پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم خبر داد

لزوم تجديد گواهي ايمني ساختمان‌ها به صورت سالانه

مدير پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم با اشاره به لزوم حفظ ايمني در ساختمان‌هاي مختلف گفت:‌ بايد گواهي ايمني كه هنگام صدور پايان كار اخذ مي‌شود هر سال تجديد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی اکبر رحیمی افزود: باید توجه داشت که وقتی ساختمانی گواهی ایمنی اخذ می‌کند این گواهی نشان دهنده ایمنی در سال‌های آینده نیست، ایمنی ساختمان منوط به این است که بازدید دوره‌ای توسط متخصصین انجام شود تا اگر مشکل ایمنی در ساختمان وجود دارد برطرف شود.

مدیر پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: اگر چک لیست‌های ارزیابی سالانه داشته باشیم و هر ساله گواهی ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شود مشکل ایمنی در ساختمان‌ها نخواهیم داشت.

رحیمی با اشاره به جلسه تشکیل‌شده در تیمچه بازار قم با حضور اصناف گفت: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم از این مسائل پیشگیری کنیم به عزم استانی نیاز داریم چرا که اگر در ساختمان‌های عمومی به ویژه ساختمان‌های مرتفع ورود کنیم به همکاری دستگاه قضایی و امنیتی، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، اتحادیه ها و صنوف نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در قم ساختمان‌های مختلفی مانند پلاسکو وجود دارد، اضافه کرد: در ساختمان پلاسکو موضوع مشکل‌ساز، برق بوده است. در قسمتی از پاساژ حجت هم دقیقا وضعیت به همین منوال است و کابل‌های برق ورودی خطرناکی وجود دارد که باید این مسائل برطرف شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com