کد خبر ۳۹۷۹۴ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم خبر داد

حضور 280 ناشر در نمایشگاه کتاب استان قم

مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم گفت: 284 ناشر استانی و غیر استانی در نمایشگاه کتاب استان قم حضور دارند و علاقمندان می توانند از یکم تا هفتم اسفندماه در محل مجتمع ناشران از این نمایشگاه بازدید کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید محمود حسینی در نشست خبری که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار کرد: امسال به دلیل برگزاری نماز جمعه نتوانستیم نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مصلی اقدام کنیم.

وی افزود: برای برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مصلی تلاش فراوانی صورت گرفت تا جایی که از سوی وزارتخانه نیز پیگیری‌هایی انجام شده ولی با این وجود موفق نشدیم که نماز جمعه را به صورت موقت به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتقل کنیم.

مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم با بیان اینکه مقرر بود که نمایشگاه کتاب کشورهای اسلامی را امسال در قم داشته باشیم ولی به دلیل کمبود فضا برای برگزاری این نمایشگاه نتوانستیم چنین برنامه‌ای را در این استان اجرایی کنیم تصریح کرد: با موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌ها در قم تهیه شود که سال آینده بتوانیم چنین برنامه‌ای را اجرا کنیم.

حسینی با بیان اینکه به دلیل کمبود مکان نتوانستیم فضایی به جز مجتمع ناشران را برای برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در قم آماده کنیم، عنوان کرد: فضایی حدود 15 هزار متر مربع در مجتمع ناشران برای برگزاری نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه برای حضور ناشران در این نمایشگاه با مشکل فضا روبه رو بودیم به اجبار برخی راهروها غرفه بندی صورت گرفت و برای 191 ناشر در راهروهای مجتمع ناشران غرفه ایجاد شد.

مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم اضافه کرد: این ناشران با موضوعات دفاع مقدس، حوزوی، دانشگاهی و ادبیات، روانشناسی و کمک آموزشی، حقوق و کودک و نوجوان فعالیت دارند.

حسینی ادامه داد: از 191 ناشر ذکر شده شماری از تهران و خراسان به قم می‌آیند و همچنین 93 نمایندگی نیز حضور دارند که در مجموع نمایشگاه با حضور 284 ناشر در مجتمع ناشران آغاز به کار می‌کند و کتبی که به تازگی به چاپ رسیده را در معرض دید بازدید کنندگان قرار  می گیرد.

وی با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم گفت: این نمایشگاه از روز یکشنبه نخستین روز اسفند تا هفتم همین ماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از 16 تا 21 برگزار می‌شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com