کد خبر ۳۹۷۹۵ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

ثبت نام 30 هزار نفر در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امسال در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت 30 هزار نفر دانشجو، استاد و کارمند ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،جواد حکیم الهی در دیدار جمعی از دانشجویان فعال قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: این وزارتخانه طی سال‌های اخیر با طرح تحول سلامت، رشد چشمگیری در بخش درمانی داشته است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سال‌های اخیر از فعالیت‌های فرهنگی غفلت نکرده و روز به روز این فعالیت‌ها در وزارتخانه جهش داشته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: امسال در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت 30 هزار نفر دانشجو، استاد و کارمند ثبت نام کردند و 60 درصد افزایش را در تعداد شرکت کنندگان این جشنواره شاهد بودیم.

حکیم الهی با اشاره به برگزاری دومین دوره طرح تربیت مربی قرآن در قم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم در این طرح میزبان 120 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از سراسر کشور است. اساتید برجسته ای در طرح تربیت مربی قرآن حضور داشتند و شرکت کنندگان در این طرح پس از فرا گرفتن آموزش های لازم به دانشجویان دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی قرآن آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تاکید داشتند، در این زمینه عقب ماندگی داریم و باید با اقدامات جهادی سعی در تربیت حافظان قرآن در کشور داشته باشیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با برگزاری برنامه‌هایی در این دانشگاه 126 دانشجو حافظ یک جزء قرآن شدند. 10 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در فعالیت‌های قرآنی ورود کردند و به دنبال تشویق دیگر دانشجویان این دانشگاه برای پرداختن به فعالیت‌های قرآنی هستیم.

حکیم الهی در پایان خاطرنشان کرد: 112 نفر از کارمندان دانشگاه علوم پزشکی قم حداقل یک جزء قرآن را حفظ کردند و 25 تن از فرزندان کارمندان این دانشگاه هم حافظ حداقل یک جزء قرآن هستند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com