کد خبر ۳۹۸۸۹ انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۶
سخنگوی رسمی مجلس علمای فلسطین در لبنان:

آزادی فلسطین وظیفه امت اسلامی است

سخنگوی رسمی مجلس علمای فلسطین در لبنان گفت: آزادی فلسطین تنها وظیفه مردم فلسطین نیست و این وظیفه بر دوش امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،شیخ محمد صالح الموعد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز با اشاره به جایگاه مسجد الاقصی در اسلام اظهار کرد: نام این مسجد در قرآن ذکر شد، مسجد الاقصی دروازه آسمان است و این مسجد به عنوان نخستین قبله مسلمانان شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: رسول اکرم(ص) از مسجد الاقصی به معراج رفت و این مسجد یک مکان مقدس برای تمام مسلمانان است، اما کشورهای عربی در مقابل اهانت‌های صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی کاری انجام نمی‌دهند.

سخنگوی رسمی مجلس علمای فلسطین در لبنان افزود: مسجد الاقصی متعلق به تمام عرب‌ها و مسلمانان است و بر امت اسلامی واجب است که از این مسجد دفاع کند. رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی سازی مسجد الاقصی است و این رژیم در این راستا یک تقسیم بندی زمانی و مکانی در مسجد الاقصی وضع کرده است.

الموعد با اشاره به حضور صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی زمانی را در مسجد الاقصی قرار داده است تا صهیونیست‌ها با کفش وارد این مسجد شوند و در مسجد الاقصی رقص و پایکوبی به راه بیندازند، این رژیم در مقابل مسلمانان فلسطینی را از مسجد الاقصی بیرون می اندازد.

وی ادامه داد: کشورهای عربی فلسطین را رها کردند و به عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها می‌پردازند، این کشورها در مقابل حاضر نیستند که هیچ نفعی به فلسطینی‌ها برسانند. آزادی فلسطین تنها وظیفه مردم فلسطین نیست و این وظیفه بر دوش امت اسلامی است.

سخنگوی رسمی مجلس علمای فلسطین در لبنان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند که حمایت از مردم فلسطین و مسجد الاقصی یک وظیفه دینی است و به همین دلیل ایران از مردم فلسطین حمایت می‌کند.

الموعد با اشاره به حمایت امام خمینی(ره) از آرمان فلسطین اظهار کرد: ایشان بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعار آزادی فلسطین را سر دادند و سفارت رژیم صهیونیستی در ایران را بستند و به جای آن سفارت فلسطین را در تهران بازگشایی کردند، امام خمینی(ره) همچنین اجازه صرف خمس را برای حمایت از فلسطین صادر کردند.

وی ادامه داد: مردم فلسطین به تنهایی با رژیم صهیونیستی مبارزه کردند تا وقتی که حمایت جمهوری اسلامی ایران از آن‌ها آغاز شد. نظام اسلامی در ایران در حمایت خود از مقاومت فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست، این نظام همان گونه که از مقاومت شیعی در جنوب لبنان حمایت کرد، از مقاومت سنی در فلسطین نیز حمایت می‌کند.

سخنگوی رسمی مجلس علمای فلسطین در لبنان افزود: حمایت ایران از جریان های مقاومت موجب پیروزی این جریان ها در سال 2006 در لبنان و در سال 2014 در غزه شد، در مقابل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نه فلسطین را مورد حمایت قرار می‌دهند و نه می‌خواهند که دیگران فلسطین را مورد حمایت خود قرار دهند.

الموعد با اشاره به ظهور جریان تکفیری در جهان اسلام اظهار کرد: برخی از کشورهای عربی تکفیری‌ها را جمع کردند تا به طرح مقاومت در منطقه آسیب بزنند و تکفیری‌ها مورد حمایت جریان وهابیت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان فلسطین را رها کرده است و از آن حمایت نمی‌کند، همچنین شاهد حمله تکفیری‌ها به همه جا به جز رژیم صهیونیستی هستیم، تکفیری‌ها پیش از شیعیان، اهل سنت را کشتند و این افراد صهیونیست هستند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com