کد خبر ۳۹۹۲۸ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
معاون حوزه ریاست مجلس:

ناآشنایی فارغ التحصیلان با عرصه اجرا مشکل سیستم آموزش محور کشور است

معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در سطح ملی آموزش محور حرکت کرده و فارغ‌التحصیلان با عرصه‌های اجرایی ناآشنا هستند از مشکلات کشور در حوزه آموزش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،غلامرضا نوری دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تعامل و همکاری میان مسؤولان استان و اعضای سازمان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دستاوردهای مطلوبی را به دنبال دارد، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی به موضوع امنیت غذایی و خودکفایی به صورت ویژه تاکید کرده‌اند به همین علت این موضوع باید در محوریت قرار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت باید در راستای تقویت بخش‌های خصوصی تلاش کند، اضافه کرد: جامعه برای تامین امنیت غذایی به مهندسان کشاورزی نیاز دارد چرا که با شرایط کنونی آب و خاک فقط 65 درصد امنیت غذایی کشور را می‌توانیم تامین کنیم و برای تامین 35 درصد دیگر به خارج از کشور نیازمند هستیم در حالی که به عنوان یک کشور برتر باید این آمار را به صد درصد برسانیم.

معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس گفته تحلیل‌گران و اندیشمندان هر کشوری که طی دهه‌های آینده امنیت غذایی خود را به صورت کامل تامین نکند نمی‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد؛ افزایش بهره‌برداری و استفاده از علوم نوین به عنوان راهکارهای اصلی مطرح است که برای رسیدن به این اهداف باید از ظرفیت مهندسان کشاورزی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این مجموعه باید ابلاغ‌ها و دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و قانون افزایش بهره‌برداری را در راستای رسیدن به امنیت غذایی مورد توجه قرار دهد.

نوری با اشاره به اینکه بدون استفاده از علوم جدید و ورود مهندسان کشاورزی تحقق اهداف مورد نظر در حوزه کشاورزی امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: تعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری به شیوه مطلوبی توسط استانداری دنبال شده است به همین علت باید از مدیران ارشد این مجموعه‌ها تشکر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های مختلف باید سیاست‌های ملی را به صورت ویژه دنبال کنند، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی توانسته رشد اقتصادی کشور را بهبود بخشد و با مصرف بهینه آب و عمل به ارکان اقتصاد مقاومتی در استان قم به نتایج مطلوبی برسد که این جایگاه قابل تقدیر بوده و امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد.

معاون ارتباطات و پیگیری حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز در راستای آموزش‌ها باید به جایگاه مهندسان کشاورزی و اهمیت کار آنها نگاه داشته باشیم؛ اینکه در سطح ملی آموزش محور حرکت کرده و فارغ‌التحصیلان با عرصه‌های اجرایی ناآشنا هستند از مشکلات کشور در حوزه آموزش است.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های حرفه‌ای مهندسان می‌تواند اثرات مثبتی در حوزه کشاورزی داشته باشد، تصریح کرد: کشاورزان باید با نگاه به اینکه مهندسان و کارشناسان با استفاده از علوم جدید تاثیرات چشمگیری را در بخش کشاورزی به دنبال دارند نسبت به استفاده از ظرفیت آنها دریغ نکنند.

نوری با اشاره به اینکه مسؤولان استانی نیز باید حمایت‌های خود را در راستای تقویت واحدهای کشاورزی ادامه دهند، اظهار کرد: هماهنگی و همدلی موجود در استان می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com