کد خبر ۴۲۲۲۰ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵

دسترسی به جریان آزاد اطلاعات مهمترین شیوه مبارزه با رانت خواری است

قم- ایرنا -مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم، با تاکید بر اهمیت موضوع دسترسی عموم مردم به جریان آزاد اطلاعات گفت: دسترسی آزاد مردم به اطلاعات یکی از مهمترین شیوه های مبارزه با رانت خواری در سیستم اداری کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، عطا قاسمی روز سه شنبه درجلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان در تالار امام رضا (ع) فرمانداری،افزود: در دولت یازدهم آئین نامه دسترسی آزاد به اطلاعات یعنی قانونی که سال های قبل تصویب، ولی اجرایی نشده بود، به اجرا گذاشته شد.
وی با اشاره به طراحی و ایجاد سامانه ای به منظور انتشار اطلاعات لازم برای مردم توسط دستگاه ها دردولت یازدهم افزود: یکی از مواردی که منجر به بی عدالتی می شود، رانت خواری در دستگاه های اداری است، که دسترسی آزاد مردم به اطلاعات می تواند تا حدود زیادی از این معضل پیشگیری کند.
مدیرکل اجتماعی استانداری قم همچنین با اشاره به مصوبه 28 اسفند ماه هیات دولت مبنی بر احصای جامع و کامل همه موارد مورد نیاز مربوط به روابط مردم و نظام اداری و ارایه آن به دستگاه های اجرایی افزود: برای اینکه این مساله روی کاغذ باقی نماند و دستگاه ها نسبت به ایفای حقوق مردم تلاش کنند، بنابر مصوبه سازمان اداری و استخدامی کشور بحث آموزش حقوق شهروندی متشکل از 6 ساعت آموزش منشور حقوق شهروندی و هشت ساعت آموزش حق شهروندان برای کلیه کارکنان دولت الزامی شده است.
این مقام استانداری قم همچنین تصریح کرد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و جایگاه قانونی دولت در حاکمیت کشور اعتقاد داریم، اگر رتبه حقوق شهروندی کشور نسبت به سایر کشورهای جهان ارتقاء پیدا کند، علاوه بر جلوگیری از بهانه جویی های دشمن در خصوص نقض حقوق شهرووندی در ایران، آحاد ملت نیز به حقوق خود دست یافته و در نتیجه رضایت عمومی حاصل می شود.
قاسمی همچنین با اشاره به برگزاری دوره های آموزش حقوق شهروندی ویژه مدیران دستگاه ها و اعضای ستاد صیانت از حقوق شهروندان، افزود: پس از برگزاری موفقیت آمیز دوره نخست این آموزش ها، انجام دومین دوره آن نیز با حضور استادان و کارشناسان مجرب و فعال در این زمینه در دستور کار قرار گرفته تا موضوع حقوق شهروندی بیش از پیش جدی گرفته شده و اهتمام لازم در باره آن صورت گیرد.
مدیرکل اجتماعی استانداری قم همچنین رعایت حقوق شهروندی را منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست، و افزود: اگر هر کس خود را به رعایت حق خانواده، فرزند و حکومت ملتزم بداند به طور حتم هیچ گونه ظلم و تجاوز و تعدی را مرتکب نمی شود.
دراین جلسه معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری قم نیز دیدگاه های خود را درخصوص مسائل اجتماعی استان بیان کرد.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com