کد خبر ۶۶۴۷۵ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷
مسئول قرارگاه اربعین قم خبر داد؛

خدمت رسانی ۱۲۰۰ خادم در قرارگاه اربعین به زائران

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود به 140هزار نفر زائر ایرانی و خارجی خدمت رسانی شود، گفت: امسال هزار و 200 نفر خادم در قرارگاه اربعین به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، مهدی قربانی کرم پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین در استان قم اظهار داشت: قرارگاه اربعین قم از 23 مهرماه تا 14 آبان ماه از زائرین ایرانی اربعین و تا پایان ماه صفر هم از زائرین خارجی پذیرایی می‌کند.

وی ادامه داد:این قرارگاه در سال‌های 95 و 96 به 140 هزار زائر از ایران و 24 کشور دیگر خدمت رسانی کرد.

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به اینکه  هزار و 200 نفر خادم در قرارگاه اربعین به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد، افزود: امسال پیش بینی خدمت رسانی قرارگاه اربعین قم را به 140 هزار نفر از زائرین ایرانی و خارجی به خصوص زائرین پاکستانی داریم.

وی ادامه داد: پذیرش زائرین در این قرارگاه به صورت سیستمی است و زائرین با ارائه کد ملی و پاسپورت پذیرش می‌شوند، مدت زمان پذیرایی از زائرین ایرانی یک روز و زائرین خارجی سه روز است.

قربانی کرم با اشاره به اینکه واحد استقبال و بدرقه را از واحدهای قرارگاه اربعین قم دانست و تصریح کرد: افرادی به عنوان راهنمای زائرین در ورودی‌های شهر قم، زائرین را به سمت مصلی قدس و حرم حضرت معصومه(س) راهنمایی می‌کنند.

وی بیان داشت: در کمیته تبلیغی این قرارگاه، 80 مبلغ مرد و 120 مبلغ زن عضو هستند و این مبلغین نشست‌های تخصصی، حلقه‌های معرفت و پرسش و پاسخ با زائرین دارند.

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به اینکه امسال برای زائرین خارجی یک کمیته ویژه در این قرارگاه پیش بینی شده است و برای آن‌ها خدمت فرهنگی و تبلیغی داریم،گفت: همچنین کمیته بهداشت و درمان به زائرین اربعین در قم خدمات رایگان ارائه خواهد داد، به دنبال استقرار بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی به زائرین در مصلی قدس نیز هستیم.

وی افزود: مهمترین سرمایه قرارگاه اربعین قم خادمین هستند؛ برخی از این خادمان از شهرهایی به جز قم در این قرارگاه حضور دارند

قربانی کرم با اشاره به اینکه خادمان قرارگاه اربعین قم در سه شیفت به صورت 24 ساعته به زائرین خدمت رسانی می‌کنند، خاطرنشان شد: ظرفیت اسکان چهار هزار و 500 زائر مرد و دو هزار و 500 زائر زن را در طول یک شبانه روز در مصلی قدس داریم و در هر لحظه ای که زائرین به قرارگاه اربعین قم برسند، امکان ارائه خدمات به زائرین را داریم.

وی ادامه داد: امسال تاکنون بیشتر از 100 خیر در کمک به قرارگاه اربعین قم مشارکت داشتند، این خیرین از سراسر کشور هستند، سال گذشته کل هزینه این قرارگاه 436 میلیون تومان بود که 272 میلیون تومان در بخش پذیرایی، 24 میلیون تومان در بخش فرهنگی، 42 میلیون تومان در بخش درمانی و 23 میلیون تومان در بخش تبلیغات هزینه شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com