کد خبر ۸۱۳۶۰ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶
راهبرد اصلاح طلبان و اعتدالیون قم، فرار از رقابت با طعم تفرقه؛

تلاش جریان مغلوب انتخابات برای اختلاف افکنی در بین اصولگرایان قم

انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در قم شرایطی متفاوت‌تر از همیشه را تجربه خواهد کرد، زیرا در حالی دو قطبی جریان اصلاحات و اعتدالیون و وابستگان به خط فکری لاریجانی، با جریان اصولگرایی در حال شکل گیری است که یکی از طرفین این دو قطب هیچ نماینده‌ای در صحنه ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، انصراف لاریجانی از کاندیداتوری در حوزه انتخابیه قم برای این دوره از مجلس شورای اسلامی، در قالب یک مصاحبه و سوال از پیش طراحی شده که در حضور تعدادی اندک از خبرنگاران در بیت پدری نماینده دوم مردم قم در مجلس اعلام شد، آخرین کورسو‌های امید برای داشتن نماینده‌ای در مجلس از شهر قم را برای طرفداران جریان اصلاح طلب، اعتدالیون و وابستگان به این جریان خاموش کرد.

در ایام ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز این جریانات تلاش کردند، دست به دامن چهره‌های مختلف در داخل و خارج قم شوند تا بلکه بتوانند لااقل خیزی هرچند ناموفق به سمت تصاحب یکی از سه کرسی قم در مجلس شورای اسلامی بردارند، تلاشی نافرجام که با پایان ثبت نام از داوطلبان و عدم ثبت نام هیچ یک از چهره‌های اصلاح طلب یا اعتدالی بر شکست پیش از موعد این جریان مهر تایید زد.

این جریان که شکست، آن هم دو ماه مانده به انتخابات برایش سنگین است از آخرین روز ثبت نام نامزد‌های انتخابات خط تخریب را با جدیت دنبال کرد و از همه ظرفیت‌های خود بهره گرفت تا بتواند با اختلاف افکنی بین جریانات اصولگرا، شیرینی این پیروزی پیش از موعد را به کام ایشان تلخ کند.

انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در قم شرایطی متفاوت‌تر از همیشه را تجربه خواهد کرد، زیرا در حالی دو قطبی جریان اصلاحات و اعتدالیون و وابستگان به خط فکری لاریجانی، با جریان اصولگرایی در حال شکل گیری است که یکی از طرفین این دو قطب هیچ نماینده‌ای در صحنه ندارد.

این مسئله موجب شده است که بازندگان انتخابات مجلس در قم سرمشق تفرقه را در تمام فعالیت‌های خود دیکته کنند و از یک سو تلاش کردند که اختلاف نظر بین جریان‌های اصولگرایی را بسیار پررنگ جلوه داده و به انواع و اقسام حاشیه پردازی‌ها پرداخته و از سوی دیگر نیز تلاش کردند با پنهان شدن پشت چهره‌های خوش نام در قم آنهم از جریان اصولگرایی! از این نمد برای خود کلاهی بدوزند.

اینکه برخی از نشریات قم این روز‌ها دایه مهربان‌تر از مادر برای اصولگرایان شده اند نیز جای بسیار تعجب دارد، گویا بازندگان قطعی این دوره از انتخابات مجلس با توجه به وضعیتی که دولت برای مردم به وجود آورده است، از حالا خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز بازنده می‌بینند و در شرایط کنونی به اصطلاح اعتدالیون که تا چندی پیش پرچم اصلاح طلبی را بر سردر رسانه‌های خود کوبیده بودند، این پرچم را پایین کشیده و با رنگ و لعابی شبیه اصولگرا‌های سنتی در حال تغییر چهره هستند تا در آینده بتوانند همچون گذشته مطامع مادی و معنوی خود را در دولت دنبال کنند.

رهبر معظم انقلاب در بیانات متعدد خود درباره انتخابات بر حضور حداکثری ملت تاکید کرده و همگان را از حاشیه پردازی و دلسرد کردن مردم برحذر داشته اند، مسئله‌ای که گویا این روز‌ها گوشزد کردن آن ضروری است.

قطعا انتخابات عرصه رقابت است و حاصل این رقابت باید رقم خوردن حضور حداکثری باشد و اگر در این عرصه ما شاهد تضارب آرا و افکار در فضایی بدور از هرگونه بداخلاقی باشیم قطعا نتیجه آن به نفع ملت و نظام بوده و تاکیدات مقام عظمای ولایت نیز عملی شده است و هر اقدامی که در ماه‌ها و روز‌های منتهی به دوم اسفند ماه در این مسیر باشد پسندیده و اگر خلاف آن باشد حرکتی بر اساس خواست دشمن قلمداد می‌شود.

بدون شک خروجی و نتیجه انتخابات این دوره از مجلس در حوزه انتخابیه قم با توجه به افراد و جریان‌های اصلی حاضر در صحنه، حضور ۳ کاندیدای اصولگرا در مجلس آینده از پایتخت جهان تشیع را نوید می‌دهد و امید است بدور از هرگونه بی‌تقوایی، نتیجه‌ای به نفع شهر قم و نظام اسلامی در این انتخابات رقم بخورد و غوغاسالاران این عرصه نیز اندک آبروی باقیمانده را بیهوده هزینه نکرده باشند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com