کد خبر ۸۴۱۶۶ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۵۳
پشت پرده سناریوی «قم هراسی»

20 سند درباره دروغ «قم مبدا و مرکزشیوع کرونا در کشور» +تصاویراسناد

درحالی که در چند نقطه از کشور مواردی مشکوک به کرونا تشخیص داده شده بود؛ پزشکان قمی اولین گروهی بودند که به واسطه صداقت و شرافت کار‌ی‌شان، دو روز قبل از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اولین مورد مبتلا به بیماری کرونا در قم را با پیگیری‌های بسیار شناسایی کردند.

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) | مهدی هواسی: از ابتدای بهمن ماه سال جاری، اخبار متعددی در رسانه‌های رسمی و دولتی کشور از وجود بیماران مشکوک به ویروس کرونا در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، سقز، تهران و تبریز منتشر می‌شد. اخباری که شاید چون هنوز خطر ویروس کرونا برای ما ایرانیها محسوس نبود؛ جدی هم گرفته نمی‌شد.

با این حال پزشکان قمی اولین گروهی بودند که به واسطه صداقت و شرافت کار‌ی‌شان، دو روز قبل از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اولین مورد مبتلا به بیماری کرونا در قم را با پیگیری‌های بسیار شناسایی کردند.

اما واکنش وزارت بهداشت به این خبر هم در نوع خود قابل تامل است. یک عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا احتمال می‌دهد که منشا این بیماری کارگران چینی بوده‌اند که در شهر قم کار می‌کنند و به چین تردد داشته‌اند و و به نظر می رسد ویروس چرخیده و به افرادی که اکنون شناسایی شده اند رسیده است و چون این افراد ضعیف تر بوده اند به علت شدت بیماری به بیمارستان آمده اند.

بررسی‌های اینترنتی اما نشان می‌دهد که در همان زمان، صدها کارگر و مهندس و ماهیگیر در شهرهای تهران، بوشهر و بندرعباس و رفسنجان و گچساران مشغول به کار بوده‌اند. اخبار مهمی که معلوم نیست به چه علتی به چشم مقامات وزارت بهداشت و ... نیامده است و چه شد که تعداد تکنیسین انگشت شمار چینی در یکی از شهرک های صنعتی اطراف قم که هیچ گونه ابتلایی نداشتند عامل شیوع کروونا معرفی شدند!؟

این بار رییس علوم پزشکی مشهد در اظهار نظری مدعی شد که 700 طلبه چینی در حوزه جامعه المصطفی مشغول به تحصیل بوده و این طلاب چینی هستند که عامل شیوع کرونا در قم و کشور هستند.

ادعایی که با واکنش مدیر حوزه‌های علمیه رو به رو می‌شود. آیت‌الله اعرافی می‌گوید: "از المصطفی در دو ماه اخیر دو نفر از چین پذیرش شده که روال قرنطینه را طی کرده اند و قطعا ورود کرونا ربطی به طلاب چینی جامعه المصطفی ندارد".

بعد از تکذیب این خبر توسط مدیر حوزه‌های علمیه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه‌ای تصریح می‌کند که منظور ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد 700 تبعه چینی بوده و نه 700 طلبه و این خبرنگار بوده است به اشتباه این موضوع را منعگس کرده است.

بعد از برملا شدن این دروغ، این بار یک عضو شورای شهر تهران بر گرده شایعه حضور 700 طلبه چینی در کشور سوار می‌شود. شایعه‌ای که با استقبال رسانه حامی جریان موسوم به اصلاح طلب و حامیان دولت نیز همراه است.

در ادامه موج این شایعه سازی‌ها بنگاه دروغ پرانی العربیه به نقل از یک رسانه چینی مدعی می‌شود که چین پس شیوع ویروس کرونا در ایران، برای خارج کردن دانشجویانش از شهر قم یک فروند هواپیما به ایران می فرستد.

بررسی های خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) حاکی از ان است که در قم دانشجوی چینی وجود ندارد.

روی هم رفته «قم هراسی» دستاویزی برای حمله به دین و مراکز دینی شده است. رسانه های معاند داخلی و خارجی در این مدت بیش از آن که به اخبار پیرامون کرونا بپردازند؛ تمام توان خود را برای شکاف بین دین و مردم قرار دادند و به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویا نهاد دین را عامل شیوع کرونا است.

تلاش مذبوحانه ای که همچنان ادامه دار است و تنها در 70 درصد مطالب منتشر شده پیرامون شیوع ویروس کرونا در رسانه سعودی «ایران اینترنشنال» نام قم و نهادهای دینی به چشم می‌خورد.

مجموعه دولت و مجلس تا لحظه آخر به بهانه ارز آوری حاضر به محدود کردن حضور گردشگران چینی در ایران نشدند. اخبار زیر، مشتی از خروارها و اندکی از بسیارهاست که نشان می‌دهد چه کسانی با جان مردم بازی کردند و حال که این بیماری منحوس در کشور شیوع پیدا کرده؛ همه کاسه و کوزه‌ها سر قم خورد می‌کنند.

به راستی پای کدام لابی در میان بوده و چه منفتی در این بین وجود دارد که حتی در 23بهمن در نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران از چینی‌ها دعوت می‌شود که در تهران غرفه برگزار کنند!؟ و حال چه شده است که امثال بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال، من و تو و سایت‌های خبر آنلاین و انتخاب و ... هیچ کدام از این اخبار را نمی‌بینند و طوری وانمود می‌کنند که گویی .کرونا از قم به گیتی شیوع پیدا کرده است!؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

.

.

.

.

.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com