کد خبر ۸۵۹۹۵ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۷

27 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولیدات هنری و فرهنگی در قم پرداخت شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در سال گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولیدات هنری و فرهنگی در قم پرداخت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید‌موسی حسینی‌کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جهش تولید اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد در دو بخش وظیفه مهمی در تحقق شعار سال دارد که یکی از بخش‌های مهم آن، فرهنگ‌سازی در جهش تولید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، سینمایی و نمایش و ادبی و ...است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در حوزه حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری دارای وظایفی است که در سطح استان‌ها دنبال می‌شود که خوشبختانه در قم، ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 27 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولیدات هنری و فرهنگی به مشاغل مربوط و هنرمندان در قم پرداخت شد و با استقبال خوبی مواجه شدیم و آثار فاخری نیز در این عرصه به مرحله تولید دست پیدا کرد.

حسینی کاشانی بیان کرد: با نام‌گذاری سال به نام جهش تولید، این حمایت‌ها روند صعودی بیشتری پیدا می‌کند تا به نقطه مطلوبی در تولید آثار دست‌یابیم، در این بخش آثار هنرمندان و فعالان فرهنگی در جهش تولید حمایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری جهش تولید، ارتقای ظرفیت و ارائه خدمات در آثار فرهنگی هنری فاخر و حمایت از هنرمندان یکی از اولویت‌های مهم است و این شعار را محور فعالیت‌های خود به‌ویژه در فرهنگ‌سازی قرار می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: البته جهش تولید به معنای افزایش کمی نیست و باید ازنظر کیفی نیز به تولید آثار توجه شود، از طرفی باید بتوان فرهنگ استفاده از این آثار را نیز در میان عموم جامعه تبیین کنیم.

وی عنوان کرد: در سال 98 نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به‌منظور توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی در قم برگزار شد که گامی مؤثر در نهضت تولید محتوا در فضای مجازی به شمار می‌رفت، به‌ویژه در سال جاری با توجه به شیوع کروناویروس و ارتباطات گسترده مردم از طریق فضای مجازی، تولید محتوا باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

حسینی کاشانی اظهار داشت: بسیاری از کسب‌وکارهای فرهنگی در این ایام مانند دیگر مشاغل، دچار ضررهای شدید مالی و کسادی شدند و باید در این حوزه به حمایت‌های جدی‌تری بپردازیم.

وی تصریح کرد: توانایی هنرمندان قمی در عرصه تولید آثار بسیار بالنده و با ارزش است و ما امیدواریم بتوانیم زمینه شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: حمایت‌های قانونی و مالی بستری مهم در جهش تولیدات فرهنگی و هنری است و در تلاشیم همراه با خانواده بزرگ فرهنگ و هنر و رسانه در مسیر جهش تولید و فرهنگ‌سازی در این عرصه مهم، گام‌های مؤثرتری برداریم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com