کد خبر ۱۰۲۰۶۴ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

باغات قم برای تبدیل شدن به‌بوستان تملک می‌شوند

جوادیان گفت: تعدادی از باغ‌های سطح شهر در مناطق مختلف از جمله باغ بهاءالدینی در منطقه چهار شناسایی‌شده و در مرحله توافق با مالکان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تملک‌های شهرداری به ۲ روش انجام می‌شود که یکی به‌این صورت بوده که سالانه برای آن اعتبار قرار می‌دهند و بخشی نیز به‌ فضای سبز مربوط می‌شود گفت: یک حالت تخصیص این اعتبار بر اساس نیاز و ضرورت است، به‌عنوان‌مثال دربافت فرسوده قطعه‌های ریزدانه خریداری‌شده و تبدیل به‌فضای سبز می‌شود که پروسه زمان‌بری است.

او ادامه داد: بخش دیگر تملک‌ها نیز توافق‌های با مالکان زمین‌های زراعی و بایر و یا باغ‌ها است.

جوادیان با بیان اینکه بافت روستایی جمکران جزو بافت شهری شده و قطعه‌های زیادی داریم که درصدد توافق با مالکان هستیم تا سهم فضای سبز مشخص‌شده و تبدیل به‌پارک شود تصریح کرد: یکی دیگر از این توافق‌ها در منطقه پنج با عنوان اراضی گلاب است که حدود ۸۰ هکتار وسعت داشته و ۲۰ هکتار در مرحله توافق است.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه درمنطقه چهار شهرداری نیز در باغ بهاءالدینی در مرحله توافق هستیم افزود: در باقی مناطق نیز برحسب مشکل‌های مالی یا تعدد مالکان، با مشکل‌هایی مواجه هستیم، اما در حال تلاش برای تملک و تبدیل این عرصه‌ها به‌بوستان شهری برای استفاده از شهروندان هستیم.

جوادیان بیان کرد: در بوستان حصارسرخه نیز در نزدیکی تپه‌های اعلی‌ئیر به‌وسعت ۶۰ هکتار در مسیر تملک هستیم تا به‌توانیم کمربند سبز شهر را تکمیل کنیم.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: البته برخی اراضی نیز دولتی هستند و توافق آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است که از آن جمله می‌توان به‌اراضی بوستان جوان اشاره کرد که امسال با تکمیل طرح نهایی خواهد شد و سال گذشته تاییدیه‌های لازم اخذشده و باید امسال فرآیند اصلی تهیه طرح و انعقاد قرارداد طی شود.

۱۰۰ هزار هکتار از مساحت شهر قم را باغ‌ها و اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com