کد خبر ۱۰۳۳۵۵ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دانشجویان روحیه عدالتخواهی را در خود تقویت کنند

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در طول تاریخ عده‌ای راه افراط در پیش گرفته و عده‌ای نیز از چارچوب‌ها خارج شدند اما دانشجویان باید در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب و رشد و تعالی کشور قدم برداشته و پیوسته روحیه عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار جمعی از دانشجویان، بر لزوم حمایت و پشتیبانی روحانیت از نسل جوانی که در خط مقدم حفاظت از آرمان‌های انقلاب و تعالی کشور در حال تلاش هستند، تاکید کرد و ادامه داد: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید فعالانه عمل نموده و روحیه تلاش، عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در خود تقویت کنند.

وی افزود: دانشجو باید آرمان گرا و واقع نگر باشد تا نقاط و افق‌های دور را مد نظر قرار داده و در نتیجه آن بتواند به موفقیت دست یابد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم آرمان گرایی واقع گرایانه، اضافه کرد: پیگیری مطالبات و دغدغه‌هایی که از سمت دانشجویان مطرح می شود در دستور کار بنده قرار خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار وحدت حوزه و دانشگاه، خاطر نشان کرد: اگر شعار وحدت حوزه و دانشگاه کامل تر شکل می‌گرفت و عملیاتی تر می‌شد، بدنه حوزه و دانشگاه هر دو در تحقق یک هدف، یعنی رشد و تعالی کشور مؤثرتر بودند.

حسینی بوشهری در پایان سخنان خود به لزوم نهادینه سازی صبر و تحمل در محیط دانشگاه اشاره کرد و افزود: اینگونه نباشد که وقتی مسئولی با دانشجویان دیدار می‌کند، با برخوردهای غیرمناسب او را دلسرد کنند، چرا که با این نوع از برخوردها نه شما به خواسته‌ها و مطالبات خود می‌رسید و نه دیگر مسئولین در جمع شما حاضر می‌شوند؛ بلکه باید مطالبات خود را با  اخلاق حسنه مطرح کنید.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com