کد خبر ۱۰۳۴۶۱ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵

جشنواره افلاکیان به رویداد ملی تئاتر خیابانی تبدیل شود

کارگردان نمایش «مهندس مین» از آثار منتخب جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان قم با بیان اینکه این نمایش روایتگر ماجرای شهادت عباسعلی فتاحی از سربازان حاج قاسم سلیمانی است، گفت: این جشنواره می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتر خیابانی در کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، محمدرضا پیغمبری به نخستین تجربه کارگردانی خود با نمایش خیابانی «مهندس مین» اشاره کرد و گفت: این نمایش چهار پرسوناژ دارد و ماجرای شهادت عباسعلی فتاحی از سربازان حاج قاسم سلیمانی را روایت می‌کند.
وی با بیان اینکه نمایش مهندس مین به قلم مرتضی شاه‌کرم نگارش شده است، تصریح کرد: محمدرضا عابدین، محمد سعادت، ابراهیم وفایی و علیرضا مهرپویا از بازیگران این نمایش هستند که بعد از یک و ماه‌ونیم تمرین و تلاش، در مدت زمان بیست‌ویک دقیقه آماده اجراست.
کارگردان نمایش «مهندس مین» با اشاره به مشکلات پیش‌روی تولید آثار نمایشی با موضوع دفاع مقدس، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در این دوره تهیه لباس برای بازیگران بود که به‌رغم نامه‌نگاری های فراوان نتوانستیم از بسیج هنرمندان لباس دریافت کنیم و در نهایت با مشکلات زیاد از یکی از پایگاه‌های بسیج تهیه کردیم.
پیغمبری در ادامه با قدردانی از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان، گفت: به نظر می‌رسد  نسبت‌به برگزاری این جشنواره مهم باید تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتری می‌شد تا شهروندان بیشتری در جریان برگزاری این رخداد هنری قرار بگیرند.
وی در رابطه با اینکه چرا بخشی از آثار به محوریت شهدای قم نیست، گفت: اگر فراخوان جشنواره زودتر اعلام می‌شد و وقت بیشتری داشتیم، می‌توانستیم نمایشنامه‌هایی با محوریت شهدای قم را نگارش و تولید کنیم.
پیغمبری در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره افلاکیان، خاطرنشان کرد: هنرمندان بدون هیچ‌گونه چشم داشتی در این جشنواره حضور پیدا کردند و امیدوارم در سال‌های آتی این جشنواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتر خیابانی در کشور تبدیل شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com