کد خبر ۱۰۳۸۹۳ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
امام جمعه قم تاکید کرد؛

تعمیق امربه معروف در بین مردم برای حفظ منزلت فرهنگی و اجتماعی قم

امام جمعه قم باتاکید بر برخورد دستگاه های مسئول با فساد سازمان یافته گفت: همه مردم و نهادها باید با همت دینی و انقلابی برای حفظ شأن و جایگاه قم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به حادثه تروریستی قندوز افغانستان و به شهادت رسیدن جمعی از شیعیان گفت: طالبان در شرایط کنونی باید در برابر جان و مال و ناموس مردم افغانستان مسئولیت پذیر باشد.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای این حادثه تروریستی گفت: مسلمانان و شیعیان جهان خواستار پاسخگویی حاکمان فعلی افغانستان مجامع بین‌المللی و دولت آمریکا نسبت به این عملیات تروریستی هستند.

خطیب جمعه قم با اشاره به وجود گروه‌های متعدد سیاسی و قومیتی در افغانستان گفت: ما معتقدیم همه گروه‌ها و اقوام و مذاهب در افغانستان باید در اداره کشور سهیم باشند و تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان ضروری است.

وی در ادامه به مسئله آذربایجان و نفوذ و نقش رژیم صهیونیستی در این موضوع اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در منازعه آذربایجان و ارمنستان با تاکید بر حفظ حاکمیت یکپارچه آذربایجان از این کشور دفاع کرد و حسن همجواری ایجاب می‌کند دولت آذربایجان نیز به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام بگذارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اشتراکات متعدد فرهنگی و مذهبی مردم آذربایجان و ایران بر توجه بیشتر دولت باکو بر حساسیت ایران نسبت به حضور صهیونیست‌ها در منطقه تاکید کرد و افزود: نباید اجازه دهید آمریکا و اسرائیل در منطقه شما یکه‌تازی کنند، البته ایران مقتدر از مصالح خود در هر کجا که لازم باشد دفاع و برای آن اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه به مذاکرات ایران و عربستان اشاره و بر ضرورت تقویت روابط با دولت‌های همسایه و اسلامی تاکید کرد و افزود: به صلاح عربستان است که با جریان‌های فتنه‌گری آمریکا و اسرائیل و ضد محور مقاومت که در نهایت منجر به زیان خودشان می‌شود همراهی نکنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر ضرورت توجه به موقعیت فرهنگی قم و لزوم رعایت موازین و معارف اخلاقی و اعتقادی در این شهر گفت: همه آحاد مردم و نهادها با امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ شأن و جایگاه قم باید همت دینی و انقلابی داشته باشند و در جایی که فساد شبکه‌ای وجود دارد دستگاه‌های مسئول به صورت قاطع برخورد کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com