کد خبر ۱۰۳۹۴۶ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۳
استاندار قم مطرح کرد؛

فرصت سازی از دل بحران کرونا برای بخش آسیب دیده گردشگری قم

استاندار قم با اشاره به این که تهدید کرونا بسیاری از فرصت ها را ازما گرفت گفت: می توان از دل بحران کرونا برای بخش آسیب دیده گردشگری فرصت سازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام سرمست بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ایی که با مسئولان مجتمع‌های گردشگری و هم چنین تأسیسات گردشگری استان در سالن امام جواد علیه السلام استانداری قم برگزار شد بیان کرد: گردشگری قم به دلیل اینکه طول مدت بحران کرونا در قم بیشتر از استان‌های دیگر بود و اینکه قم یک شهر گردشگر پذیر است خسارت آن بیشتر نمود داشته است.

وی افزود: تهدید کرونا بسیاری از فرصت‌ها را از ما گرفت اما می‌توان از این تهدید و بحران فرصت سازی کرد ما در امر بیمارستان سازی از بحران کرونا استفاده و در افزایش زیرساخت‌های بیمارستانی هم برای استفاده از بیماران کرونایی و هم گردشگران سلامت استفاده کردیم.

سرمست با اشاره به ظرفیت‌های مهم بخش‌های گردشگری در قم عنوان کرد: بخش گردشگری در قم ظرفیت‌های بالایی دارد قم تنها یک شهر زائر پذیر نیست بلکه در قم ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری تاریخی، علمی و سلامت و هم چنین طبیعی وجود دارد شاید بسیاری از قمی‌ها هم از این ظرفیت‌ها اطلاع نداشته باشند و برای دیگر استان‌ها هم شاید قم به یک شهر کویری شهرت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته برای کاهش آسیب در بخش کرونا جوابگوی آسیب وارد شده به این بخش نیست بیان کرد: شاید در جذب اعتبارات و تسهیلات در زمینه گردشگری و بخش‌هایی که آسیب دیده در کشور رتبه خوبی داریم ولی این تسهیلات با توجه به حجم آسیبی که به بخش گردشگری و فعالان آن وارد است جوابگو نیست باید برای شرایط پسا کرونا خود را با تنوع پذیری در خدمات و نوآوری آماده کنیم.

استاندار قم به همکاری خوب فعالان گردشگری در بحران کرونا و کمک‌های خیرخواهانه آنان گفت: فعالان گردشگری با توجه به اینکه خود از بحران کرونا بیشترین آسیب را دیده بودند و واحدهای آنها کاملاً تعطیل بود در بحران کرونا به فعالیت‌های خیرخواهانه داشتند که قابل تقدیر است.

گفتنی است؛ در پایان جلسه از فعالان گردشگری و دست‌اندرکاران مجتمع‌های گردشگری با اهدای لوح تقدیری از آنها تقدیر شد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com