کد خبر ۱۱۱۲۹۹ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
در گفت‌وگو با قم‌نا مطرح شد:

آسیب‌های هیئت‌ها مورد توجه قرار گیرد

حاج حسن اسداللهی از مداحان اهل بیت(ع) پیدایش سبک‌های جدید مداحی و ورود مسائل خرافی به برخی روضه‌ها و مداحی‌ها را از آسیب‌های هیئات عنوان و در این باره تصریح کرد: این مسائل باید به طور ویژه مورد توجه گرفته و درباره نحوه مواجهه با این گونه معضلات دنبال راهکار بود.

حاج حسن اسداللهی، ذاکر اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیرامون انتخاب سبک موسیقی غربی یا تقلید از ریتم یک ترانه برای مداحی اظهار داشت: سبک‌های جدید مداحی که در آن از موسیقی‌های غیرمتعارف و غربی استفاده می‌شود قطعا مورد پسند نیست و قاعدتا اشاعه و رواج چنین سبک‌هایی آسیب‌های خود را به دنبال دارد.

وی ورود مسائل خرافی به برخی روضه‌ها و مداحی‌ها را از دیگر آسیب‌های هیئات عنوان و در این باره تصریح کرد: این مسائل باید به طور ویژه مورد توجه گرفته و درباره نحوه مواجهه با این گونه معضلات _نظیر پیدایش سبک‌های جدید در مداحی_ دنبال راهکار بود. ایجاد تشکیلاتی همانند دادگاه ویژه روحانیت برای مداحان می‌تواند گام موثری در الزام مداحان و روضه‌خوان‌ها به کسب داده‌های صحیح و اطلاعات متقن تاریخی باشد.

اسداللهی همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای مداحان توسط اساتید مجرب حوزوی را از دیگر راهکارهای مقابله با آسیب‌های هیئت‌ها دانست و در ادامه افزود: عضویت در کانون مداحان نیز می‌تواند سطح تعامل مداحان‌ها کم تجربه و جوان با اساتید صاحب نام مداحی را افزایش داده و در کاهش آسیب‌های مداحی موثر باشد.

این مداح اهل بیت(ع) در ادامه اظهارات خود با بیان این که استقبال اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان از مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان نسبت به دو سال اخیر بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: تذکر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امری مهم و ضروری است و این موضوع به جهت الگو بودن هیئات بیشتر باید مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com