کد خبر ۱۱۱۳۶۳ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۶
ابوالقاسم مقیمی:

قم متنوع‌ترین شهر ‌شیعیان است

ابوالقاسم مقیمی در دیدار با نماینده عتبه حسینیه در قم تاکید کرد: لازم است خط ارتباطی زیارت از مبدأ تا مبدأ برقرار شود تا اطلاع‌رسانی، راهنمایی و هدایت زائر ساماندهی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی در دیدار با نماینده عتبه حسینیه در قم تاکید کرد: لازم است خط ارتباطی زیارت از مبدأ تا مبدأ برقرار شود تا اطلاع‌رسانی، راهنمایی و هدایت زائر ساماندهی گردد. 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با انتقاد از عدم اجتماع و اشتراک ظرفیت‌ها در حوزه زیارت، تصریح کرد: اتفاقات موسمی و متعددی تا کنون داشتیم، ولیکن هیچکدام پایدار و دائمی نبوده است. 

مقیمی با اشاره به اینکه زائران از کشورهای مختلف، مشکلات متفاوتی دارند، خاطرنشان کرد: از اخلاق و تغذیه تا سبک زندگی و تعاملات اجتماعی زائرین، آسیب‌های متفاوتی دارد که نتیجه تجارب گذشته است و متأسفانه هیچ مطالعاتی در این زمینه برای مواجهه مناسب و رفع مهم‌ترین نیازها وجود ندارد. 

وی از طی طریق سالانه زائران عراقی به صورت گروهی از شهر سلفچگان قم تا حرم‌مطهر فاطمی یاد کرد و با اشاره به نیازهای موجود در این مناسبت، خواستار همکاری در تکمیل ظرفیت‌های نیمه تمام بین‌راهی در این مسیر و احداث زائرسرای ارزان قیمت برای این قبیل زوار با تأمین و آماده‌سازی زمین توسط دولت شد. 

نماینده عتبه حسینیه در قم نیز در این دیدار با بیان اینکه زیارت عتبات، دلخوشی مردم است، اظهار داشت: یک زیارت، گاهی کار چندین جلد کتاب و سال‌ها تحصیل را انجام می‌دهد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ تمیمی با انتقاد از برخی رفتارها با زائران در مرزهای زمینی و هوایی از سوی ۲ کشور، تأکید کرد: فعالیت دشمن در ایجاد تفرقه و جریحه‌دار کردن احساسات است که باید در مقابل آن برنامه و اقدام مناسب داشت. 

نماینده عتبه حسینیه، احساس زوار عراقی به قم را مانند خانه پدری عنوان کرد و افزود: تأمین امکانات نیاز به هماهنگی دارد تا همان‌گونه که دشمن، ما را یکی می‌بیند، نگاه ما هم همینطور باشد. 

وی تصریح کرد: قم متنوع‌ترین شهر ‌شیعیان است و مؤسسات فرهنگی و علمی قم منحصر بفرد است. اما باید هماهنگی و تعامل دولتی‌ها بیشتر شود و بیش از دیگران احساس مسئولیت کنند تا از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

 *مهدی احمدی

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com