کد خبر ۱۱۲۳۴۶ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
اختصاصی قم‌نا/

از نگرانی‌های مرجع خودخوانده برای فوت بانوی ۲۲ ساله تا بی‌تفاوتی نسبت به آتش زدن قرآن و بیرق عزای حسینی

سیدمحمدجواد علوی بروجردی از چهره‌های نام‌آشنای این روزهای کانال‌های خبری، بیست و هفتم شهریور ماه و در حالی که تنها دو روز پس از فوت خانم مهسا امینی گذشته بود؛ مرگ وی را غیرقابل‌ اغماض دانست و از برخی برخوردهای‌ نسنجیده‌ای که به‌ نام‌ دین انجام می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیدمحمدجواد علوی بروجردی از چهره‌های نام‌آشنای این روزهای کانال‌های خبری، بیست و هفتم شهریور ماه و در حالی که تنها دو روز پس از فوت خانم مهسا امینی گذشته بود؛ مرگ وی را غیرقابل‌ اغماض دانست و از برخی برخوردهای‌ نسنجیده‌ای که به‌ نام‌ دین انجام می‌شود، ابراز نگرانی کرد.

وی در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با ابراز تأسف از حادثه فوت این بانوی ۲۲ ساله اهل سنندج گفت: او دختر همه ما بود و این اتفاقی که برای دخترمان افتاد برای همه ما بسیار تلخ بود.

آقای علوی بروجردی در خصوص فوت بانوی 22 ساله کردستانی، در حالی انگشت اتهام‌‌اش را به سمت نظام دراز می‌کند که اساسا تا این لحظه، هیچ قصوری از سوی مجموعه‌های درگیر با این موضوع گزارش یا اثبات نشده است.

با این حال موضع گیری‌های احساسی و حتی فراتر از این، تهمت قتل به نظام اسلامی از سوی افراد و شخصیت‌های مختلف باعث شده است تا کشور یک هفته درگیر تظاهرات و ایجاد آشوب و اغتشاشات توسط گروههای معاند و اراذل و اوباش شود.

آشوب‌هایی که در پس آن به کرات به مساجد و برخی امامزاده‌ها، قرآن کریم، بیرق عزای حسینی، تصاویر امامین انقلاب و شهداء به آتش کشیده شد و اماکن دولتی و خصوصی و ماموران برقراری امنیت در برخی نقاط کشور مورد حمله آشوب طلبان قرار گرفت.

با این وجود این حرمت شکنی‌ها و گستاخی‌ها در طول یک هفته اخیر هم باعث نشد تا برخی شخصیت‌های حوزوی نظیر آقای علوی بروجردی، آن طور که نسبت به فوت طبیعی یک بانوی 22 ساله واکنش نشان دادند؛ در قبال دین و مذهب خود نیز حمیّت به خرج دهند!

آقای علوی بروجردی که شهرت و اعتبار خود را به علت انتساب به حضرت آیت‌الله بروجردی و تولیت مسجد اعظم قم دارد؛ پیشتر نیز در اظهار نظراتی عجیب، برخی ابعاد سیاسی اجتماعی اسلام را نفی کرده و پیامبر اسلام(ص) را صرفا مرشد معنوی دانسته بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com