کد خبر ۱۱۵۰۷۰ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۸
رییس دانشگاه قم خبر داد:

اُفت چشمگیر جایگاه دانشگاه قم!

شریفی با بیان این که وضعیت فعلی دانشگاه قم با توجه‌ به نیازهای کشور رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل رتبه دانشگاه قم بیست‌و‌چهارم بود که این رتبه به سی‌و‌سوم رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام‌ احمدحسین شریفی رییس دانشگاه قم در نشست خبری که روز گذشته با حضور خبرنگاران برگزار شد؛ با اشاره به این که دانشگاه قم به‌ عنوان دانشگاه مادر استان تلقی می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه قم سال ۱۳۷۶ مجوز دانشگاه را دریافت کرده است؛ به همین دلیل نسبتاً جوان محسوب می‌شود.

وی با بیان این که رتبه دانشگاه قم بین دانشگاه‌های کشور سی و سوم است، تصریح کرد: در سال‌های قبل رتبه دانشگاه قم بیست‌و‌چهارم بود که این موضوع حاکی از رقابت بالا بین دانشگاه‌های کشور است.

شریفی با بیان این که وضعیت فعلی دانشگاه قم با توجه‌ به نیازهای کشور رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: در دانشگاه یک شورای تحول تشکیل شده است که قرار است در این خصوص برخی برنامه‌های تحولی را اجرا کند.

وی تاکید کرد: برای ارتقا جایگاه و حفظ جایگاه دانشگاه باید تلاش‌های بهتر و جهادی را داشته باشیم.

شریفی در ادامه اظهارات خود تاسیس چهار دانشکده دیگر را از برنامه‌های دانشگاه قم توصیف کرد و در این باره توضیح داد: ما بهدنبال این هستیم تا بتوانیم برای سال آینده 4 دانشکده علوم انسانی، علوم و فناوری‌های هم‌گرا، فلسفه‌های کاربردی و دانشکده کارآفرینی را در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: البته علاوه بر این دانشکده‌ها، مدنظر داریم تا بتوانیم ۱۰ پژوهشگاه دیگر را راه‌اندازی کنیم و در آینده این پژوهشگاه‌ها تبدیل به دانشکده شود. برای مثال پژوهشگاه حمکرانی اسلامی یکی از این مراکزی است که ما در نظر داریم برای سال‌های آینده آن را در غالب دانشکده در دانشگاه قم داشته باشیم.

شریفی در ادامه اظهارات خود با بیان این که دانشگاه قم ۶ دانشکده، یک پردیس دانشگاهی، یک مرکز آموزش مجازی، ۳۳ گروه آموزشی و ۱۶۶ رشته و گرایش را دارد، گفت: در این دانشگاه همچنین ۳۵۰۰ دانشجوی خارجی در مقطع ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه باید بعد بین‌المللی دانشگاه قم تقویت شود، عنوان کرد: در همین راستا در حال جذب دانشجویان خارجی و همچنین بین‌المللی‌سازی نشریات و پژوهش‌های دانشگاه هستیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com