کد خبر ۱۲۲۳۹۰ انتشار : ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶

فوت پنج مسافر نوروزی در محور‌های مواصلاتی قم

جانشین پلیس‌راه قم گفت:از ابتدای طرح نوروزی تاکنون پنج نفر از هم‌وطنانمان در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری ایرنا، سرهنگ سید صادق رسولی در گفت‌وگویی با اشاره به جان‌باختن پنج مسافر نوروزی در جاده‌های مواصلاتی استان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۲۳۴ دستگاه خودرو به علت تکرار تخلفات حادثه‌ساز، توقیف شدند.

وی افزود:در طرح نوروزی پلیس‌راه که از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده تا امروز حدود یک میلیون ۵۴۰ هزار خودرو وارد شهر قم شده‌است که نسبت به مشابه سال گذشته، ۶ درصد کاهش داشته‌است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۹۳ هزار خودرو‌های نقلیه سنگین بودند که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته‌است و یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار نیز مربوط به خودرو‌های سواری بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته، علت کاهش سفر‌ها به علت تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز بوده‌است.

وی بیان داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون پنج نفر از هم‌وطنانمان در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند، محور‌های آزادراه گرمسار به قم، محور قم به اراک، دلیجان به قم و محور نیزار جزء محور‌هایی است که شاهد تصادف فوتی بود که نسبت به سال گذشته آمار فوتی‌ها در تصادفات محور‌های استان قم کاهشی بوده‌است.

رسولی تصریح کرد: ۷۵ نفر نیز در راه‌های مواصلاتی استان قم بر اثر تصادفات مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته‌است.

وی گفت: با توجه به اینکه امروز پایان تعطیلات نیمه اول طرح نوروزی است شاهد موج بازگشت مسافران به شهر‌های خودشان هستیم، کلیه محور‌های استان قم از جمله محور‌های اصلی مانند آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها هم در محور رفت و هم در محور برگشت شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و روان است.

وی عنوان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که هرچه به عصر و شب نزدیک شویم ترافیک سنگین‌تر شود، بنابراین توصیه‌ای که به رانندگان داریم این است که قوانین را رعایت کنند از پنج نفر هموطنی که در محور‌های مواصلاتی قم فوت کردند چهار نفر بر اثر واژگونی و خروج خودرو از جاده بوده‌است.

رسولی اضافه کرد: رانندگان فاصله طولی را رعایت کنند و از حرکت در شانه خاکی بپرهیزند و از توقف و حرکت در باند اضطراری پرهیز نمایند و در رانندگی صبر و حوصله داشته باشند.

وی گفت: در محور‌های فرعی استان قم ترافیک روان‌تر است و در محور‌های فرعی از سرعت‌های غیرمجاز و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند تا تعطیلات بدون حادثه سپری شود.

در حوزه راهداری استان قم یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com