کد خبر ۱۲۲۴۵۱ انتشار : ۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۳

تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید

توکلی‌مقدم با اشاره به اینکه فرایند تملکی ۸۲ مغازه قبرستان نو به پایان رسیده است، گفت: پایان فروردین، آخرین فرصت برای تعیین تکلیف املاک باقی مانده است و پس از این تملک این پروژه بر اساس قانون پیش خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهرداد توکلی‌مقدم،معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت تملک مغازه‌های قبرستان نو اظهار کرد: از تعداد ۱۳۲ مغازه، ۸۲ مغازه تعیین تکلیف شده است و تاکنون حدود ۶۳ مغازه دیگر هم تخریب شده است و تعداد باقی‌مانده تملک شده نیز روز‌های آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف تملک ۵۰ مغازه دیگر باقی‌مانده است، افزود: بر اساس اولویت‌بندی شهردار قم، جلسات مستمری برای تملکات در حال برگزاری است و تا پایان فروردین باید تمام ۵۰ مغازه باقی‌مانده تملک شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: ۱۵ روز کاری و سه هفته زمانی فرصت برای تعیین تکلیف مغازه‌های باقی‌مانده است و باید در این بازه زمانی پرونده تملکات این پروژه بسته شود.

توکلی‌مقدم با اخطار به مغازه‌هایی که تاکنون برای تعیین تکلیف اقدام نکرده‌اند، عنوان کرد: اگر تا پایان فروردین توافقات انجام نشود، از راه قضائی و ماده ۸ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک، تملک مغازه‌های باقی‌مانده انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طراحی باغ مزار توسط سازمان‌های بهسازی اطراف حرم مطهر و سیما منظر انجام شده است، اذعان کرد: پس از تعیین تکلیف تملکات اقدامات عمرانی آغاز می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از پیش‌بینی ۵.۵ هزار میلیارد ریالی هزینه تملکات مغازه‌های قبرستان نو خبر داد و گفت: برخی از بقاع نیز در این طرح وجود دارد که نیازمند تعیین تکلیف اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com