کد خبر ۱۲۳۰۵۱ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴

روزانه ۳۰ میلیارد ریال برای نگهداری شهر قم هزینه می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بخش مهمی از بودجه جاری شهرداری صرف نگهداشت شهر می‌شود، گفت: روزانه ۳۰ میلیارد ریال برای نگهداری و نظافت شهر قم هزینه می‌شود.

مجید اخوان به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا‌های اسلامی شهر و روستا، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مجموعه بودجه امسال شهرداری قم در بخش جاری تعریف شده که بخش مهمی از آن صرف نظافت شهر می‌گردد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت بودجه‌ای شهرداری قم امسال بیان کرد: حجم بودجه امسال مجموعه مدیریت شهری قم ۱۴ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با حجم عقب‌ماندگی‌ها رقم بزرگی نیست.

اخوان با بیان اینکه افزون بر ۷۰ درصد از بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری قم در بخش عمرانی تعریف شده‌است،تصریح کرد: بودجه عمرانی مجموعه مدیریت شهری قم در سال‌جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم،عنوان کرد: سرانه هر شهروند قمی از بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۳، ۱۰۰ میلیون ریال است.

اخوان با تاکید بر اینکه هنوز شهرداری‌ها به درآمد پایدار تعریف شده در قانون نزدیک نشده‌اند، عنوان کرد: سهم شهرداری‌ها از عوارض ارزش‌افزوده نیز همچنان بسیار ناچیز است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم توجه به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی، توازن در بودجه‌ریزی و توسعه سرانه‌های عمومی و برنامه‌محوری را از ویژگی‌های اصلی نظام بودجه‌ریزی شورای اسلامی شهر قم طی سه سال گذشته ذکر کرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: بخش حمل‌ونقل و ترافیک یکی از مهم‌ترین بند‌های بودجه عمرانی شهرداری قم در سالجاری است که طی آن تلاش شده تا ضمن بازگشایی معابر شهری، شاهد توسعه ناوگان انبوه بر با پوشش حداکثری در سطح معابر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com